CD: Vet Hard [ER]

Als ik zelf even in mijn verleden spit dan is het zeker alweer acht jaar geleden dat ik voor het laatst mijn haar strak in een paardenstaart had zitten en ik een Aussie had geleend van vriendin van mij. Ik vond het daarom ook erg leuk dat ik deze CD in de planning zag staan. Even terug naar vroeger, eens kijken of er op die CD nog veel oude bekende nummers staan.

Vet Hard[ER] is een dubbel-cd met elk 21 tracks, en is geen mix-CD. Dat wil zeggen; het zijn allemaal losse nummers die dus niet in elkaar horen over te lopen. De CD begint met Komt Tie Dan He! van wie anders dan Darkraver. Dit nummer wordt dan ook massaal aangevraagd bij diverse radiostations, dus is het niet heel erg gek dat hij op deze CD erbij staat. Een sterk stukje verkoopstrategie al zeg ik het zelf. Maar gelukkig gaan we na Darkraver een stapje terug in de tijd, want de rest van de tracklist zijn oldies. Het stamp gehalte van de beide CD's is dan ook erg hoog. Nummers zoals: Always Hardcore, I Kiss Your Lips, I Wanna Be A Hippie zijn er maar een paar van de leukste tracks op de eerste CD. Ik moet jullie wel even heel eerlijk zeggen dat ik wel even heel hard moest lachen toen ik aankwam bij De rode schoentjes. Een van de meest foute en oude nummers ooit. Gelukkig zit er ook nog wat tempo variatie in de CD anders zou je echt na een uurtje stuiterend door je kamer gaan, of veel te hard gaan rijden als je hem in de auto luistert.

De tweede CD begint met een heel oudje Happy Together van Poogie Bear, om het maar even in de term van de CD te houden, een "vet hard" nummer! Ik heb het de hele tijd al over oldies en op CD2 mag absoluut dan niet I'm A Raver van Lipstick ontbreken. Verder kom je Poing, Name Of The DJ & Alles Naar De Klote tegen op deze CD. CD2 wordt afgesloten door eigenlijk net zo'n fout nummer als De Rode Schoentjes. Kaplaarzen is een erg grappig nummer en op die manier wordt op een leuke manier de CD beëindigd.

Al met al dus een heel leuke dubbel-cd als je even terug wilt in de tijd. Zelf kreeg ik er alleen na een paar uur wel weer genoeg van en kon hij weer in mijn kast. Persoonlijk vind ik het ook een groot voordeel dat er aardig wat originele tracks opstaan en dan ook nog eens in complete lengte. Dat zie je tegenwoordig niet zo vaak meer, het zijn vaak remixen van originele nummers. Leuk CD-tje dus om in huis te hebben.

Label: Universal Releasedatum: 22-april-2005 Waardering: