Game: The Suffering

Prison is hell
In dit spel ben je een ter dood veroordeelde man genaamd Torque. Je bent veroordeeld wegens moord op je vrouw en kinderen. Al het bewijs is tegen Torque, het enige vreemde is dat Torque zich helemaal niks meer kan herinneren van de moord.

Na je veroordeling word je opgesloten in de dodencel van de “Abbott State Penitentiary”. Bij de andere gevangenen die naast jouw cel zitten ben je al berucht en bekend. Tot er een moment komt waarop er een soort aardbeving lijkt plaats te vinden en de lichten uitgaan. Overal wordt er gemoord door rare freaky wezens met scherpe zwaarden aan hun armen. Torque komt door de klap vrij uit zijn cel en gaat proberen zich een weg te banen naar de uitgang van de gevangenis, maar dit is met al die monsters toch nog een behoorlijke opgave.

Bloed & Vreemde geluiden
Horrorgames vormen een genre dat bij veel gamers goed ligt. Spellen zoals Resident Evil & Silent Hill hebben hier een goede bijdrage aan geleverd. Bij mij is de formule voor een goede horrorgame dat de schrikeffecten goed aanwezig zijn en uiteraard een hoop bloed. Qua bloed zit het wel goed in “The Suffering”; na je eerste gevecht (dat je zult houden met een mes) ben je van top tot teen bedekt met bloed.

Grafisch gezien is de game niet echt geniaal maar slecht ziet het er ook niet uit. De monsters zien er goed uit in het spel en ook de omgevingen zijn mooi donker en grauw zoals het hoort in een horrorgame. Qua geluid zou ik de speakers maar lekker hard zetten, want op dit gebied hebben de makers van het spel prima hun best gedaan. De rare voetstappen, schreeuwende mensen, je hoort het allemaal en het klinkt nog echt ook.