CD: Trance Energy 2004

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de CD van Trance Energy op mijn deurmat vond. De hoes is compleet in de Trance Energy stijl van dit jaar, strak wit met 3d figuren erop. De Trance Energy CD is een dubbel-CD. De stijlen op beide CD’s sluiten perfect aan op de sfeer van Trance Energy. Als ik iets belangrijk vind van een evenementen CD is dat het een beetje de sfeer terugbrengt van het feest zelf. Dat lukt goed met deze CD.

Op CD1 zijn veel nummers te vinden met vocals. Zo kom je bijvoorbeeld "Beautiful Things" van Andain al vrij snel in de tracklist tegen. De CD is goed opgebouwd van Trance naar Hardtrance. Zo kom je halverwege de tracklist ” Solex” van Michael Woods tegen. Een nummer waar al wat meer beat inzit dan in de trancenummers in het begin van de CD. Vanaf dat nummer op de CD gaat het van trance naar hardtrance. “A Forrest” van Blank & Jones feat. Robert Smith is haast onmisbaar op deze CD. Zelf heb ik dit nummer meerdere keren voorbij horen komen op Trance Energy in de mainstage. Het blijft een super lekker nummer om te horen en het is dan ook niet voor niets één van mijn favorieten van CD1. Nog een nummer wat ik al meerdere keren op Trance Energy heb gehoord die nacht is “Front Loaded” van Jowan. In welke zaal het nou precies was, Lexion of Mainstage weet ik niet meer. Maar dit nummer staat nog goed in mijn geheugen. “Hypnotize” van Slash. Dit nummer lijkt te beginnen als een soort hardstyle nummer, maar dat is niet waar. “Hypnotize” is een goede afsluiter voor CD1.

CD2 begint ook gewoon rustig net zoals CD1. Zelf had ik eigenlijk liever gezien dat CD2 mooi over zou lopen op het einde van CD1 maar helaas. De CD begint met “Center Of The Sun” van Conjure One in de Junkie XL remix. Een nummer dat je zo overdag tegen zou kunnen komen op ID&T radio. Dit nummer loopt over op “Plastic Dreams” van natuurlijk Jaydee. Hoe bedoel je een klassieker! Ow wat blijft dit een goed nummer zeg, en compleet terecht op de CD terug te vinden. Zelf zit ik nu even heel diep in mijn geheugen te graven, maar volgens mij heb ik dit nummer helaas niet op Trance Energy gehoord. “Plastic dreams” loopt over in “Sex Machine” van Mike Heart, en bij deze weet ik het wel zeker dat ik hem voorbij heb horen komen bij Trance Energy. Ook al was het geloof ik in de hardstyle uitvoering in de Hardstage. Nog een nummer waarvan ik zeker kan zeggen dat hij die nacht gedraaid is door een van de DJ’s is "Ladies & Gentleman : We've Got 'Em. Dat nummer blijft bij iedereen wel in zijn geheugen hangen het is namelijk vrij moeilijk om stil te blijven staan of zitten op dit nummer. Tegen het einde van CD2 kom je natuurlijk “Right Of Way” van Ferry tegen. Als er één nummer op deze CD om repeat vraagt dan is het deze wel. Het nummer is gewoon verslavend om naar te luisteren! De CD wordt afgesloten door "Time's Running Out" van Marcel Woods en dat lijkt me een geschikt einde van CD2.

Zelf ben ik op Trance Energy ook aanwezig geweest en ik heb een super nacht gehad. Goede DJ's, goede sets en een perfecte sfeer. Het is moeilijk om de sfeer van een goed feest terug te krijgen in een CD. Maar het is bij deze CD goed gelukt. CD1 heb ik zelf benoemd tot Trance CD. CD2 is voor mij een Hardtrance CD geworden. Wat ik persoonlijk echt een complete topper vind is dat "Plastic dreams" op de CD te vinden is. Dit nummer is zo'n klassieker dat hij ook eigenlijk niet vergeten mag worden op zo'n CD. Zelf vind ik CD2 ook lekkerder in het gehoor liggen dan CD1, maar zelf hou ik dan ook iets meer van uptempo in plaats van echte Trance. Trance Energy 2004 krijgt van mij een 8.5. Een lekkere CD die goed gemixed is, wat wil je nog meer.