FP-crew Jaarlijstjes 2003

Naam:CosmoKramer
FP Functie(s):Reviewer
1  Tiger Woods PGA Tour 2004 Gamecube
2  The Legend Of Zelda - The Wind Waker Gamecube
3  Mario Kart: Double Dash Gamecube

Tiger Woods heb ik tot in den treure gespeeld met m'n vrienden. Vaak als opwarmertje voordat we de baan irl gingen betreden. Het droge commentaar kwam dan ook op de golfbaan vaak terug. Superlachen en speelt lekker. Zelda heeft me twee maanden geboeid en voor een computerspel vind ik dat heel erg veel. Mario Kart is weer bijna als vanouds. PS2 spellen van dit jaar vond ik niet goed genoeg en de GBA blijft gewoon een handheld, geen competitie dus.

Naam:Dr.E
FP Functie(s):Reviewer
1  Championship Manager 4 PC
2  Cycling Manager 3 PC
3  The Legend Of Zelda - The Wind Waker Gamecube

'Sportsimulatie', of eigenlijk 'managersimulatie', is mijn favoriete gamegenre, dus er was wat dat betreft genoeg te spelen dit jaar. Championship Manager 3 was nauwelijks meer voor verbetering vatbaar, maar deel vier heeft dit fantastische spel toch weten te overtreffen. Cycling Manager 3 is volgens mij, ondanks wat slordigheden, de eerste goede wielersimulatie. De laatste Zelda mag daarnaast natuurlijk niet onbreken in een dergelijk jaarlijstje.

Naam:Fathom
FP Functie(s):Reviewer
1 Socom - US Navy Seals Playstation 2
2 Pro Evolution Soccer 3 Playstation 2
3 SSX3 Playstation 2

Dit jaar was dan eindelijk de officiele release van het online gamen met je PS2 in de Benelux. Met Socom als 1e online game is dit ook een groot succes geworden. Socom is geen top game maar omdat dit het eerste spel was dat je met je PS2 online kon spelen mijn favoriet van dit jaar. PES is het beste voetbal spel wat er is en ik kon hem daarom niet uit mijn lijst houden. SSX3 overtrof al mijn verwachtingen, dit jaar. Ik was al fan van de EA Big series maar met deze top game erbij word het alleen maar erger.

Naam:lizardtattoo
FP Functie(s):Reviewer
1  Animal Crossing Gamecube (Import)
2  Golden Sun - The Lost Age Gameboy Advance

Zelda was één van de namen die me altijd gegeven werden als ik vroeg om adventures voor consoles. Toen we er dit jaar over dachten om een GameCube te kopen, was dit dan ook één van de spellen die me over de streep trokken. Het spel heeft me niet teleurgesteld! Golden Sun The Lost Age is een erg leuke RPG voor de GameBoy Advance. Mooie graphics en een goed verhaal. Animal Crossing is in Amerika en Japan al een tijd verkrijgbaar, maar het was te duur om het te lokaliseren voor de Europese markt. Gelukkig brachten ze dit jaar wel de PAL versie uit in Australië. Verslavend (nog even vissen, dan kan ik misschien vandaag nog mijn lening afbetalen, en nog even met Lulu praten, misschien heeft ze nog werk voor me) en grappig.

Naam:miss_bleu
FP Functie(s):Reviewer
1 Soul Calibur II Xbox
2 Colin McRae Rally 04 Playstation 2
3 Splinter Cell PC

Hier moest ik niet zo lang over nadenken, de absolute nummer 1 van 2003 is voor mij Soul Calibur II, en helemaal na het weekend waarin de GameXpo en de finale daarvan plaatsvond. Op de tweede plaats is bij mij terug te vinden Colin McRae Rally 4, ik vind dit één van de beste race games op dit moment, en nu maar hopen dat hij ook snel uitkomt voor de PC. Mijn PC game van dit jaar blijft toch Splinter Cell. Goede gameplay; grafisch wel wat zwaar maar zeker de moeite waard om te spelen en aan te schaffen.

Naam:MrSubtle
FP Functie(s):Reviewer
1  Prince Of Persia Playstation 2
2  Mortal Kombat: Deadly Alliance Playstation 2
3  Super Mario Advance 4 Gameboy Advance

Super Mario Advance 4 is een remake van Super Mario 3 op de SNES. Wat mij betreft een van de beste games ooit gemaakt en nu lekker mee te nemen voor in de trein of in het vliegtuig. Mijn vriendin en ik zijn samen een lange tijd verslaafd geweest aan Mortal Kombat (jawel!). Bloederig maar vooral gigantisch snel en lekker. Wat een spel! Zonder twijfel op de eerste plaats is echter de nieuwe Prince of Persia. Het meest vernieuwende spel dat ik in jaren heb gespeeld. Dit spel is gewoon af. Een aanrader voor iedereen die wil zien wat een PS2 echt kan doen en voor iedereen die kan genieten van een stukje programmeerwerk en techniek. Prachtig!

Naam:notorious_roy
FP Functie(s):Reviewer
1  Final Fantasy Tactics Advance Gameboy Advance
2   Mario Kart: Double Dash Gamecube

Final Fantasy Tactics was DÉ verrassing voor mij van afgelopen jaar! Na het goede nieuws dat Square dus terug kwam bij Nintendo zat ik met smart te wachten op hun eerste game op een Nintendo console. Dit werd Final Fantasy Tactics. Ik moest even slikken, want het was geen RPG, en daar zit ik eigenlijk op te wachten. Gelukkig stelt FFTA me niet teleur, wat een diepgang zit er in dit spel. Briljant. Mario Kart is het nieuwste deel in de geniale Mario Kart serie waar elke Nintendo fan altijd op wacht. Dit deel is nogal omstreden omdat het niet vernieuwend genoeg zou zijn, maar het is een geweldige game in mijn ogen. Als afsluiter Zelda The Windwaker, dit is een magisch avontuur van Link, dit keer Cell Shaded.

Naam:TripleM
FP Functie(s):Reviewer
1 Rainbow Six: Raven Shield PC
2 Top Spin Xbox
3 Colin McRae Rally 04 Xbox

Echt geweldige games heb ik niet zo heel veel gespeeld dit jaar. Ik verveel me al snel en het spel verdwijnt in de kast. De nummer drie in mijn top drie, Colin McRae Rally 4 voor de Xbox, speel ik eigenlijk niet zoveel meer. Jammer dat een multiplayer optie ontbrak! De echt geweldige games zijn Top Spin voor de Xbox en Rainbow Six: Raven Shield voor de PC. Top Spin is gewoon het beste tennisspel dat ik ooit heb gespeeld, punt. Rainbow Six: Raven Shield speel ik nog veel te vaak online, een geweldige tactical shooter. Het spel wordt geplaagd door bugs, nog steeds, maar dat mag de pret niet drukken!