Game review: Morrowind

Graphics
Zoals de screenshots wel duidelijk maken zijn de graphics van Morrowind mooi... erg mooi. De helft van de tijd dat je zit te spelen, zit je alleen maar om je heen te staren en het landschap te bewonderen.
En dat is dan alleen nog maar het landschap, de karakters zien er, zelfs van dichtbij, ook erg mooi en gedetailleerd uit... om over de specialle effecten zoals het weer en magische effecten nog maar te zwijgen. Bij Morrowind is een bakje om je nek om de kwijl op te vangen wel zo handig!

Ook speelt Morrowind vanuit een eerste-persoons perspectief, daat kan even wennen zijn voor mensen die alleen isometrische RPG's zoals Baldur's Gate hebben gespeeld... maar als je er eenmaal aan gewend bent werkt het prima en sleurt het je alleen maar dieper het spel in.
Je kunt het spel ook vanuit een derde-persoons perspectief spelen maar dit is niet aan te bevelen, het wordt er niet mooier op maar wel veel lastiger om te besturen.


Geluid
Helaas valt er over het geluid, zoals in zoveel spellen tegenwoordig, weer niet zoveel bijzonders te vertellen.
Het geluid is goed, maar niet bijzonder. Er zitten weinig geluiden in waarvan je echt uit je stoel springt... maar ze werken wel aardig.

De geluiden in het spel hebben wel af en toe de neiging om iets langer door te gaan dan nodig was... je zal soms bijvoorbeeld je eigen voetstappen nog horen terwijl je al gestopt bent met lopen, dit kan wel een beetje storend zijn.... maar echt een verschrikking is het niet.