Fyra verdrong betrouwbaarste trein België
Met de invoering van de Fyra op 9 december 2012 ging de meest stipte treinverbinding van België verloren. Tot die dag was de Beneluxtrein die tussen Brussel en Amsterdam reed namelijk de betrouwbaarste trein van België. Dat meldt de NOS.
Maar liefst 91,2 procent van de Beneluxtreinen reed op tijd. Volgens woordvoerder Bart Crols van de NMBS, de Belgische spoorwegmaatschappij, tonen deze cijfers aan dat de NMBS 'tot op het einde haar best heeft gedaan de Beneluxtrein stipt te laten rijden'. Met de invoering van de Fyra viel echter het doek voor de intercitytreinen tussen Amsterdam en Brussel.
Nu de Italiaanse Fyratreinen falen, gaan er stemmen op om de spaghettiboemels weer te vervangen door de vertrouwde Beneluxtreinen. "Dit is de ideale gelegenheid om de Amsterdammer (de Belgische benaming voor de Beneluxtrein) opnieuw van stal te halen", vindt een woordvoerder van de Belgische reizigersvereniging TreinTramBus. Omdat de treinstellen die voor deze treindienst gebruikt werden momenteel op het rangeerterrein in Watergraafsmeer bij Amsterdam staan, zou dat niet al te moeilijk moeten zijn, aldus de woordvoerder.
Fyrafier zijn op die cijfers.edit: ter vergelijking
De Deutsche Bahn haalt vergelijkbare cijfers. Het Zweedse SJ ongeveer 70%.
[ Bericht gewijzigd door MrTorture op donderdag 24 januari 2013 @ 15:21 ]
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Waar het echter problematisch wordt is bij overstapmarges van 3 minuten. En die hebben we dan weer genoeg
Jeweetwel: new and improved.
"oh die treinstellen zijn al x aantal jaar oud, daar zullen we is even wat geld in laten verdwijnen"
En het creeerde banen natuurlijk. Geen zinnige, maar goed, daar letten linksen nooit zo op.
http://www.standaard.be/a(...)DMF20130124_00444591
En op het HSL traject hoeft ie ook helemaal niet te rijden, gewoon het laatste traject Amsterdam-Schiphol-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen-Mechelen-Brussel in ere herstellen, elk uur een rit (ik vind het sowieso al stuitend dat Den Haag niet direct met de Fyra verbonden is)
Het was gezonde concurrentie voor de Fyra en dat kan je natuurlijk niet gebruiken als je mensen je kuttrein in wil krijgen
foto
kijk hier maar: http://www.lijn-12.be/benelux.php
Maar als ik nu naar m'n maten in Antwerpen ga, neem ik mooi de auto. Zelfs al zijn die wegen kut.
Ja, dat is natuurlijk ook een manier om betere statistieken te kunnen presenteren. Toen ik vorig jaar naar hun housewarming ging, heb ik heen en terug de stoptrein Roosendaal - Antwerpen gepakt. Iets met spoorbrug bij Schiphol waardoor die IC steeds uitviel. En als je auto goedkoper is in verbruik, is de keuze voortaan snel gemaakt.
Overigens is de winterdienstregeling nog steeds luxe, vergeleken bij normale dienstregelingen in die 'superlanden' waar zeikers altijd mee willen vergelijken......
De Beneluxtrein was handig, snel en stipt - maar ook zwaar verliesgevend.
In Japan zou het hele management harakiri plegen met zo'n percentage!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken