"Online pass voor Kingdoms of Amalur is noodzakelijk"

Curt Schilling heeft het maar druk. Eerst voelt hij zich geroepen om zich te verontschuldigen voor de demo en vandaag vindt hij het weer nodig om uit te leggen waarom Kingdoms of Amalur een zogenaamde online pass heeft.

Volgens Schilling is het absoluut noodzakelijk dat 38 Studios, de maker van Kingdoms of Amalur, geld verdient. Zonder geld zou het namelijk goed mogelijk zijn dat de studio ophoudt te bestaan. Een deel van dit geld willen ze verdienen door de online pass waarmee ze gamers willen motiveren om de game nieuw te kopen. Het moet een beloning zijn voor diegene die zijn portemonnee trekt voor de game.

"It's clear the intent right? To promote early adopters and MUCH MORE IMPORTANT TO ME, REWARD fans and gamers who commit to us with their time and money when it benefits the company. 

Every single person on the planet could wait and not buy Reckoning, the game would hit the bargain bin at some point and you could get it cheaper. 38 Studios would likely go away. That's just how business works. We MUST make a profit to become what we want to become. THE ONLY way we do that is to make games you CANNOT WAIT TO BUY! If we do that, and you do that, we want to reward you with some cool free stuff as a thank you.

The industry is in a very odd place. The data coming in on used game sales is not saying the things many thought it should, or would. But companies are still trying to figure out how to receive dollars spent on games they make, when they are bought. Is that wrong? if so please tell me how. Again, you can argue with methods, or process, and you absolutely can bitch and gripe about ANY DAY 1 DLC you are charged for, because I think I agree with many on that, but we are trying to create something here, product and company wise, and it takes dollars to do that."

Kingdoms of Amalur verschijnt op 10 februari voor Xbox 360, PlayStation 3 en pc.