'Oudere gamers investeren vaker in virtuele goederen'

Oudere gamers zijn eerder geneigd geld uit te geven aan virtuele goederen, bijvoorbeeld virtuele zwaarden of valuta, dan jongere gamers. Wel speelt de oudere groep minder lang dan jongere spelers. Dat blijkt uit een onderzoek van gamebedrijf Mocospace dat een netwerk van 22 miljoen gamers voorziet van webspelletjes.

Van de half miljoen ondervraagde gamers was 43 procent tussen de 18 en 25 jaar. Slechts tien procent van deze leeftijdsgroep heeft ooit geld uitgegeven aan virtuele goederen. Onder gamers van 35 jaar en ouder heeft 42 procent wel eens geld uitgegeven aan een virtueel zwaard of extra opdrachten in een spel. Bij gamers van 45 jaar of ouder is dit zelfs zeventig procent.

Mocospace maakt spellen die op smartphones of in een webbrowser gespeeld kunnen worden. Het bedrijf biedt onder meer puzzel-, kaart- en managementspellen aan.


'Oudere gamers investeren vaker in virtuele goederen' (Foto: Novum)