Machinarium-ontwikkelaar 'verliefd' op iPad 2

Amanita Design is erg te spreken over de iPad 2 van Apple. Sinds 8 september dan ook het spel Machinarium daarop uit, dat eerder op pc uitkwam en later naar het PlayStation Network komt.

"We’ve been interested in tablets since the first iPad appeared. I love the idea of tablets as a gaming device – it’s similar to books or magazines. You can play anywhere and especially in relaxed conditions", zegt designer Jakub Dvorsky van Amanita Design.

Amanita's liefde voor het iOS reikt echter niet verder dan de iPad 2. De iPhone 4 heeft een te klein scherm voor het spel en de eerste iPad wordt tegengewerkt door het gebrek aan voldoende geheugen.

"The screen is just too small, and without zoom functionality it would be unplayable. It would probably be possible to make the game work on iPad 1 if we re-do it again from scratch, which is still a possibility."

De kans dat het spel ook een iPad 1-versie krijgt is groot, aangezien Amanita toch al from scratch begon voor de PlayStation 3-versie. Die versie wordt overigens omschreven als "the best Machinarium experience ever", maar heeft nog geen releasedate.

"We developed the game for PC and Mac and released it when it was ready. Then we started thinking about a tablet version, and at the same time we started working on the PS3 version, which is the most complicated so is taking the longest to finish. So we are releasing immediately when the game is ready."