Nike adverteert weer met Tiger Woods

Sportmerk Nike heeft woensdag voor het eerst weer een nieuwe reclame uitgezonden waarin de gevallen superster Tiger Woods te zien is.

Het 30-seconden durende filmpje is door zowel door het Amerikaanse station ESPN als het Amerikaanse Golf Channel uitgezonden. In de advertentie zijn beelden van een aangeslagen Woods te zien. In de tv-commercial is de stem van zijn overleden vader Earl Woods te horen. "Ik wil weten wat je dacht. Hoe waren je gevoelens. Heb je er iets van geleerd", aldus zijn vader over de gedachten van zijn zoon.

Opvallend detail is dat Earl Woods overleed in 2006. Ruim voordat bekend werd dat zoonliefs onberispelijke reputatie als trouwe, brave echtgenoot schijn bleek. Nike is één van de weinige sponsoren die Tiger Woods trouw is gebleven na zijn bekentenis met tal van andere vrouwen het bed te hebben gedeeld. Vorig jaar betaalde de sportgigant nog een bedrag van bijna 30 miljoen euro voor de commerciële diensten van de golfer. Andere sponsors zoals Gillette en Accenture zegden de samenwerking met de overspelige golfer wel op na diens bekentenissen.

Donderdag maakt Woods na vijf maanden afwezigheid zijn rentree in het professionele golfcircuit.