Details voor SOCOM: Confrontation

SOCOM heeft inmiddels de PS2 en de PSP veroverd, maar de PS3 zit nog zonder een deel van deze shooter. Met SOCOM: Confrontation moet hier verandering in komen. EGM brengt ons op de hoogte van een aantal nieuwe details:

Een granaat kan onderhands gegooid worden maar je kan de granaat ook laten rollen, waarna deze met real physics reageert.
Het om een hoekje kijken gaat niet meer met de D-Pad, maar met de Sixaxis.
Wanneer je de L2 knop indrukt, praat je met iedereen tegelijk. Via proximity chat kun je nu ook privé praten met degene die dichtbij je staan.
Er kan deze keer gesprint worden. Als je sprint zul je niet kunnen schieten en wanneer je tot stilstand komt duurt het even voordat je weer een goede aim hebt. Handig om aan snipers te ontkomen dus.
Auto's en tonnen kunnen ontploffen.
Het feit dat breedbeeld TV's een andere aspect ratio hebben maakt een grotere ruimte voor een third person view mogelijk.
Het is mogelijk om daken op te gaan.
Crossroads is groter danvorrheen; de PlayStation 3 versie heeft nog een buitenste ring met 2 torens.
Elimination is terug. Net als in SOCOM 2 is het simpelweg teamdeathmatch zonder extra regels.
Confrontation draait net als SOCOM 3 om 32 spelers, maar er zijn genoeg kleine maps voor 16 spelers.
De clanondersteuning is flink verbeterd.
Bij de lancering van SOCOM zijn er 7 maps beschikbaar; afspelend in Noord Afrika. Eén van de maps is ondergrond en kan instorten door toedoen van de vijand.
Een andere map is Urban Wasteland; een hotel bestaande uit meerdere verdiepingen, een ondergrondse tunnel met bruggen en een parkeergarage met meerdere verdiepingen.
Clanondersteuning wordt beschikbaar op socom.com en dus niet enkel via andere sites.
Er komt een party systeem zodat je clan in één keer dezelfde game kan joinen.
Voor het spel staat een nieuwe headset in de planning.
Rond mei zal er een geslote beta verschijnen. Na deze gesloten beta komt er ook nog een open beta.