Xbox 360 versie Rainbow Six: Vegas mooier dan PS3 versie

In een interview in het blad EDGE Magazine met de ontwikkelaars van de aankomende first person shooter Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas werd er wat meer bekend over de verschillen tussen de twee next-gen versies van de game. Zo zal de PlayStation 3 versie geen extra content met zich meekrijgen ten opzichte van de Xbox 360 versie. Tevens bevestigden de mensen van Ubisoft dat de Xbox 360 het hoofdontwikkelingsplatform was van de game. Porten naar de PlayStation 3 is lastig omdat er minder geheugen beschikbaar is op deze console, de developers proberen echter het verschil in grafische kwaliteit te beperken. De mindere hoeveelheid beschikbaar geheugen op de PS3 wordt overigens veroorzaakt door grotere geheugeneisen van het besturingssysteem op deze console. Dit besturingssysteem neemt 1 SPE van de Cell in beslag en gebruikt 96MB geheugen. Het besturingssysteem van de Xbox 360 gebruikt 36MB geheugen en een deel van één van de drie cores van de CPU in de console.

Tevens meldden de developers dat de PlayStation 3 versie geen ondersteuning zal bieden voor de tilt-functionaliteit van de controller of de link-functionaliteit tussen PS3 en PSP.


De Xbox 360 versie van de game