Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2 kan vermoeiend zijn

Spike is bezig met een opvolger voor Dragonball Z: Budokai Tenkaichi, getiteld Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2. DBZ:BT2 zal onder meer op de Wii uitkomen.
Bij een bezoekje aan Atari, de uitgever van DBZ:BT2, kon een blik op de fighter natuurlijk niet uitblijven.

Ze zagen dat elke omgeving wel op de één of andere manier te lijden zal krijgen onder het geweld. Planeten die van mooie groene velden naar onstabiele vulkanen gingen, vanwege een mislukte aanval, waren te zien, en ook complete kraters die het gevolg zijn van een gedeflecteerde Kamehameha-wave.

Je kan het landschap overigens met 120 (tegenover 'slechts' 100 in de vorige editie) verschillende karakters martelen. Daarbij hebben bepaalde karakters een "Special"-meter. Als deze meter vol zit, kun je naar een volgend transformatie-niveau. Goku zal bijvoorbeeld tot Super Saiyan level 4 kunnen upgraden. Behalve de aardig toffe animatie die hiermee gepaard gaat, wordt je character ook sterker, sneller en krijgt andere aanvallen.

Spike zal gebruik gaan maken met de unieke eigenschappen van de Wii-mote, in combinatie met de nunchuck-add-on. Zo kun je door beide controllers naar beneden te bewegen je karakter een duik laten maken. Alle bewegingen van het karakter worden door de motion-sensor gedaan. Chi-attacks, schoppen en slaan gebeurt door op de knoppen op de Wii-mote te drukken. Bovendien kun je door je handen in een bepaalde houding te houden een speciale aanval opladen en afvuren.

Deze gameplay klinkt erg innovatief, en dat is het ook, maar bèta-testers kwamen toch met klachten. Het is veel vermoeiender dan op de bank chillen met een controller in je handen. Daarom wordt het mogelijk om met de Gamecube-controller het spel op de good old fashioned way te bedienen.