Boek: Jeffery Deaver - Spanningsveld

Dit is het resultaat van ongecontroleerde hoogspanning die de kortste weg naar de aarde zoekt... in dit geval via de lucht! Wat er gebeurt als een mens hierbij in de buurt zit; laat je fantasie maar werken. Een extreem dodelijk wapen dus! Benieuwd hoe dit dodelijke wapen misbruikt kan worden?

SpanningsveldElektriciteit, het bevindt zich overal, in elk huis, openbaar gebouw en op straat. Onzichtbaar maar o zo dodelijk wanneer het in contact komt met levende wezens. En voeg daarbij de feiten dat ons leven afhankelijk is geworden van elektriciteit; alle luxe en noodzakelijke apparaten functioneren op elektriciteit. Wat zou er wel niet gebeuren wanneer een drukke stad zonder stroom komt te staan voor een dag? Juist ja... chaos in het verkeer, verloren gegevens van belangrijke systemen en doden door falende levenssystemen. Een perfect wapen voor een terrorist. In het boek Spanningsveld van Jeffery Deaver komen deze hypotheses tot werkelijkheid en met de gevolgen van dien. FOK! heeft de kans gekregen om met Jeffery Deaver  een interview te houden met onthullende informatie over zijn motivaties als schrijver en zijn toekomstige James Bond-boek wat in 2011 in de schappen ligt.

Jeffery Deaver

Lincoln Rhyme, bekend van de eerdere thrillers van Jeffrey Deaver, gaat een race tegen de tijd aan wanneer hij een verdachte probeert op te sporen die mensen elektrocuteert op de meest bizarre manieren. Dit doet hij niet alleen, integendeel, hij heeft een heel team van specialisten tot zijn beschikking die elk vezeltje wat achterblijft forensisch analyseren. Rhyme is een verlamde forensisch specialist die door middel van high-tech apparatuur toch alles in de smiezen kan houden. Terwijl hij deze verdachte opspoort wordt hij afgeleid door een eerdere tegenhanger die in een voorgaand avontuur door zijn vingers is geglipt, namelijk 'De Klokkenmaker'. Genoeg onzekerheid voor een spannend avontuur in de nooit slapende stad New York.

Jeffery Deaver bewijst met Spanningsveld dat de Lincoln Rhyme-serie nog steeds genoeg verrassingen in petto heeft om de lezers een kostelijk leesavontuur te presenteren. Het boek volgt een snel tempo en de auteur zorgt ervoor dat de lezer niet verdwaald raakt tussen de vakjargon over elektriciteit. Spanningsveld sluit goed aan bij de actualiteit door de lezer te confronteren met eco-terreur en digitale communicatie via de bekende netwerksites zoals Facebook en Twitter. Ongetwijfeld denk je voortaan drie keer na wanneer je een lamp moet aansluiten of wanneer je je op een groot metalen oppervlak bevindt.

FOK! is benieuwd of users zelf al levensbedreigende situaties hebben meegemaakt met elektriciteit? Laat het horen!