Naruto Clash of Ninja Revolution 2

Het verhaal van Naruto Clash of Ninja Revolution 2 begint vlak nadat Sasuke The Hidden Leave Village heeft verraden. Het verhaal vertelt over kwaadaardige ANBU-lid (ANBU zijn de FBI-agenten van de ninja wereld) die The Hidden Leave Village wilt vernietigen door de burgers met een speciale jutsu te hypnotiseren. Door deze jutsu denken mensen dat vrienden vijanden zijn. Zo ga jij samen met je vrienden mensen uit deze jutsu halen en de vijand vernietigen. Hoewel het deel over Sasuke wel uit de mangaserie komt is de storyline over de ANBU uniek. \'Waarom?\', hoor ik je vragen? Dat komt omdat in Japan de anime serie is begonnen aan Shippuuden waar de personages ouder zijn en er een nieuw storyline begint. In het westen zijn we nog niet zo ver, dus krijgen wij een nieuw bedacht verhaal met kinderlijke personages. Wat ik echt héél irritant vond aan de Story-Mode waren de cutscenes. Ik wilde het verhaal volgen, maar het verhaal wordt verteld doormiddel van sloom rollende tekst, waardoor mijn interesse snel verdween. Als je het verhaal via de cutscenes niet wilt volgen kun je ze altijd overslaan. Ook is het jammer om te zien dat men bij Tomy weer geen Japanse stemmen hebben toegevoegd, erg jammer voor de fans.

Het vechten in Naruto Clash of Ninja Revolution 2 is hetzelfde als in Naruto Clash of Ninja Revolution. Dat wil zeggen dat je standaard aanvallen gebruikt door met de WiiMote te schudden en krachtigere aanvallen door de A-knop in te drukken. De krachtigere aanvallen verschillen als je de thumbstick een bepaalde richting in duwt. Deze aanvallen kunnen soms ook verschillen, elk personage heeft unieke vaardigheden. Zo kun je bijvoorbeeld een shuriken afvuren, maar als je de aanval oplaadt kun je meerdere shurikens afvuren. Ook zijn er aanvallen die in de lucht te gebruiken zijn, je kunt shuriken afvuren, maar je kan ook naar beneden slaan. Tijdens het aanvallen en opnemen van schade wordt je chakra opgeladen. Als je chakrameter vol is kun je een hidden technique gebruiken door beneden of rechts in te drukken op de D-Pad, deze verschillen per personage. Zo kun je met Naruto Kage Bunshin no Jutsu gebruiken, een aanval waardoor je samen met je klonen een combo kan uitvoeren, maar je kunt ook Rasengan gebruiken, een aanval waarbij je je chakra gebruikt om de vijand aan te vallen. Het leuke aan deze hidden techniques is dat ze interactieve cutscenes zijn. Onderaan het scherm kun je de WiiMote en Nunchuck zien, als je op het juiste moment de bewegingen uitvoert die aangegeven worden kun je meer schade aanrichten. Je kunt ook hidden technique\'s ontwijken door te ver weg te staan, te springen of door de Z- of B-knop in te drukken. Met één van deze twee knoppen kun je aanvallen ontwijken, maar je kunt ook jezelf redden uit combo\'s van je tegenstander door 3/4 van je chakra op te offeren. Heb je geen chakra dan heb je pech, maar heb je het wel dan kun je weer verschijnen achter je tegenstander en hem of haar in de rug aanvallen. Iets wat wel alle personages gemeen hebben is het feit dat ze allemaal mijnen kunnen plaatsten, het is niet héél bijzonder, maar voegt wat meer diepgang toe. Wat ik persoonlijk ook leuk vond waren de verschillende opties bij multiplayer. Je kunt bijvoorbeeld één tegen één doen en tijdens het gevecht met personage wisselen. Stel dat ik Naruto ben, dan kan ik ieder moment met Kakashi wisselen, natuurlijk selecteer je je team van te voren. Zo zijn er ook hidden techniques voor twee personages tegelijkertijd, bekijk de trailer hieronder bijvoorbeeld. Je kunt ook twee tegen twee of eventueel drie tegen één doen. Ik moet niet vergeten om op te merken dat het spel ook te spelen is met de Gamecube en Classic controller. Deze opties maken het spel uitdagender en leuker.