Wario: Master of Disguise
Mede doordat dit systeem niet zo lekker werkt is deze game niet zo heel leuk om te spelen. Het verkleden vormt namelijk het sleutelelement in de game waardoor je eindeloos gepaste outfits blijft tekenen om zo een stukje verder te komen. Tenzij je iemand bent die geen moeite heeft met alsmaar herhalende handelingen zal de verveling binnen de kortste tijd toeslaan.
<\/center>
Wellicht is het ook daarom dat de mini-games een wezenlijk onderdeel van de gameplay vormen. Elke keer dat je een schatkist openmaakt dien je een mini-game met succes te voltooien alvorens je de inhoud tot jouw bezit mag rekenen. Er zijn niet erg veel mini-games; iemand die gevrijwaard is gebleven van verwondingen door vuurwerk zou er aan elke vinger eentje toe kunnen kennen. Ze variëren van behendigheidsspelletjes, waarin je bijvoorbeeld met je stylus ongedierte moet verpulveren, tot de wat meer puzzelachtige games. Allemaal zijn ze voor een keertje best wel leuk en sommigen ook wel een tweede keer, maar gezien het grote aantal schatkisten in het spel zul je deze mini-games vaker moeten spelen dan je lief is. De wat minder materialistisch ingestelde gamer zal de schatten dan liever laten voor wat ze zijn als voor de zoveelste keer van je wordt gevraagd binnen een bepaalde tijd achttien stippen met elkaar te verbinden.
<\/center>
Aan de manier waarop de game zich presenteert valt duidelijk te zien dat hij niet uit Nintendo’s eigen keuken komt. Het design van de levels mist het fantasievolle karakter dat we kennen uit eerdere delen binnen de Mario/Wario serie, en ook de muziek is wat inwisselbaar. Dit betekent overigens niet dat er iets mis is met deze elementen, ze zijn alleszins degelijk te noemen. Ze getuigen alleen niet van een volwaardig nieuw deel binnen de familie van Wario-platformgames, eerder van het stiefbroertje dat niet in het gezin lijkt te passen.