Yoshi's Island DS
Een liaan waar alleen Baby DK aan kan zwaaien, en een Stork Post waar de speler van baby kan wisselen
<\/center>
In de Yoshi-games is het verschil tussen het \\\"doorspelen\\\" en \\\"uitspelen\\\" heel groot. Het doorlopen van een level duurt meestal nog geen twee minuten, en de vijanden zijn meestal te verslaan door simpelweg de \\\'b\\\' knop te blijven tappen. Vele malen moeilijker wordt het als de speler voor de volle 100 punten per level gaat.
Dit betekent dat de speler a) alle twintig rode muntjes moet pakken, b) vijf zonnetjes moet vinden en c) met 30 punten op de teller het einde moet halen. Het vinden van alle rode muntjes is al moeilijk genoeg: ze zitten verstopt tussen de tientallen normale munten die in de levels zijn verspreid. Verder zijn er nog een vijftal zonnetjes die meestal verstopt zitten in wolkjes, waarvan sommige wolkjes pas zichtbaar worden als je er toevallig doorheen loopt. Tot slot betekenen de 30 punten op de teller dat je -vooral in de latere levels- veel geheime sterren moet vinden en het level en een eventuele eindbaas(!) moet verslaan zonder ook maar één keer geraakt te worden.
Herkenbare omgevingen met opgeschoonde graphics en nieuwe vijanden
<\/center>
Dit was allemaal al een hele opgave in Yoshi\\\'s Island, maar in de DS-versie komt er nog een vierde collectable bij: de Character Coin. Een speciale munt die alleen aanwezig is als het level met de juiste baby wordt gespeeld.
Als beloning voor je gezwoeg krijg je toegang tot \\\"specials\\\". Deze levels hebben geen Character Coins, maar zijn echt bizar moeilijk. Het is mij ook bij lange na nog niet gelukt om ze met de volle honderd punten uit te spelen.