Ridge Racer 6

Je begint een race in de World Explorer op de 14e plek en om verder te komen moet je als eerste eindigen. Hiervoor heb je een handig hulpmiddel gekregen genaamd de nitro.


Met de vlam in de pijp<\/center>

Naast het gewone gaspedaal kun je ook een nitro afvuren. Je auto gaat hierdoor even een tikje sneller wat je de kans geeft andere wagens in te halen. Deze nitro\\\'s heb je helaas niet oneindig; je zult ze moeten opbouwen door middel van driften. Scheur je met gierende banden door een bocht, dan vult je nitro-meter zich tot een bepaald niveau. In totaal zijn er drie nitro\\\'s en je mag zelf kiezen of je ze één voor één , twee tegelijk of drie tegelijk gebruikt. Ga je tijdens een nitro ook nog driften dan vult de nitro-meter zich extra snel en schreeuwt de Disc-Jockey \\\"ultimate charge!\\\".

In het begin is die DJ nog wel even grappig, maar na een race of vier heb je alle commentaar van hem wel gehoord en begint het behoorlijk vervelend te worden. Gelukkig kun je hem uitzetten. De achtergrondmuziek (BGM) bestaat uit een vijftal albums met voornamelijk technomuziek er op. Ook zul je klassieke deuntjes van oude Namco spellen herkennen.

<\/center>

Het retro-element blijft niet alleen bij de muziek, maar zul je ook terugzien in en op de auto\\\'s zelf. Zo heb je Galaga en PacMan, maar ook een paar Soul Calibur characters. De rondetijden worden je verteld door een klein PacMan speelveld linksonder.

Al deze ingrediënten lijken in de praktijk prima te werken, maar de beroemde snelheid van Ridge Racer laat in dit zesde deel lang op zich wachten. In het begin stelt de nitro nauwelijks iets voor en kun je zelfs zonder nitro andere wagens probleemloos inhalen. Echter in de latere levels kun je niet meer zonder nitro en begint het gevoel van snelheid acceptabel te worden. Wel jammer dat je dan ongeveer elk circuit zowel van voor als gespiegeld al een keer hebt kunnen meemaken.