Kirby: Power Paintbrush (import)

Na het spelen van de tutorial voelt het sturen met de stylus lekker aan. De eerste levels zijn vrij gemakkelijk, maar dat zorgt ervoor dat je de gameplay steeds beter doorkrijgt en je goede oplossingen bedenkt om Kirby op bepaalde plaatsen te laten komen door bijvoorbeeld loopings te tekenen. Sommige levels hebben gedeeltes die zich onder water afspelen. Het sturen van Kirby met de stylus werkt dan helemaal anders, je moet hem dan onder water duwen omdat het roze bolletje vanzelf naar boven drijft.

klikklik

Het bovenste scherm laat constant een plattegrond van het level zien. Dat is erg handig, maar niet noodzakelijk. Na een tijdje spelen ben je zo gewend aan de gameplay en heb je het zo druk met het onderste scherm dat je heel af en toe een blik werpt op het bovenste scherm.

Net als in de vorige delen kan Kirby ook in dit deel de krachten van zijn vijanden overnemen, ook al kan hij ze niet opzuigen. Op het moment dat Kirby een wezentje heeft vernietigd krijgt hij de krachten van dat wezentje. Deze krachten variëren van een vlammenwerper tot het uitdelen van electrische schokken.

Je maakt de game zo snel als je zelf wilt, van nature beweegt de game langzaam voort. Dit zorgt ervoor dat je een relaxed gevoel krijgt tijdens het spelen van de game, maar maakt het niet sloom of saai. Je kunt Kirby zelf laten versnellen als het toch te langzaam gaat. Soms zou je willen dat Kirby zelfs nog wat langzamer beweegt omdat je én wezentjes aan moet tikken én lijntjes moet trekken.

klikklik

Een voordeel van de game is ook dat je alle levels opnieuw kunt spelen, om bijvoorbeeld net die ene medaille die je ergens zag liggen toch te pakken of meer sterren (waarmee je op een gegeven moment een leventje krijgt) te verzamelen. Door middel van de Rainbow Run met de Time Trial en Line Trial kun je jezelf steeds proberen te verbeteren in een bepaald level. Omdat de levels niet erg lang zijn is dat erg leuk om tussendoor te doen.