Ultimate Spider-Man

Besturing en controle
Het besturen en beheersen van Spider-Man is vrij eenvoudig. Springen, slaan, schoppen en klimmen zitten onder de vier actie toetsen voor je rechterhand. De schouderknoppen (R2 en L2) zijn bedoeld voor web-acties. Zo kan je met L2 langs gebouwen slingeren, met R2 tegenstanders vastbinden en met allebei de knoppen je in een keer naar voren trekken met een web. Met een beetje oefening kan je als speler zo langs gebouwen slingeren, een gebouw opklimmen en de meest ondenkbare capriolen uithalen. Het webslingeren is ook vrij realistisch benaderd. Waar bij de eerste Spider-Man games je webslingerdraad nog in de lucht verdween zal bij Ultimate Spider-Man er ook echt een houvast moeten zijn voor je draad. Als je loslaat is die draad ook nog steeds zichtbaar, en dit oog voor detail maakt het geheel een stuk leuker. De combat situaties zijn helaas erg laagdrempelig. De sleutel tot succes is het rammen op de slaan- of schopknop tot hij bewusteloos is. Daarna is het zaak om de zojuist uitgeschakelde tegenstander vast te binden met spinnenrag.


<\/center>
Graphics en Geluid
De hele game heeft een comicy uitstraling meegekregen. Een grote factor die hier aan meewerkt is de cellshading. De omgeving is kleurrijker en elk object heeft een zwarte omleining zodat je jezelf in een echte stripwereld waant. Een nadeel grafisch gezien is dat het zogenaamde verdwijnpunt vrij dichtbij ligt. Zo zie je tijdens het slingeren een gebouw van bijvoorbeeld 100 meter verderop nog maar als een waas, zodat je door de snelheid die je hebt met het slingeren je niet goed kan inschatten of er een gebouw op je pad komt. Een voordeel hiervan is dat de laadtijden van de game erg laag zijn, en dat je weinig tot geen schokkende beelden hebt. New York City is binnen enkele seconden op je scherm verschenen en daarna ben je vrij om te gaan zonder dat er een laadbalkje zal verschijnen. Alle geluidseffecten tijdens de game zijn goed uitgekiend. Het is namelijk je taak als Spider-Man dat je het kwaad opzoekt, en dus op geschreeuw of sirene\\\'s af moet gaan. Verder zit er zo af en toe nog vermakelijk commentaar van de characters tussen, alhoewel je ze na twee uurtjes spelen allemaal gehoord hebt. Verder zit er bij de missies ook nog muziek wat voor een haastige of angstige sfeer moet zorgen maar wat niet noemenswaardig opvalt.

<\/center>
Extra\\\'s
Tijdens het zwermen in de stad zijn er ook extra\\\'s te vinden. Zo kan je als Spider-Man op zoek gaan naar icons van landmarks, covers en artwork. De extra\\\'s zijn leuk om te bekijken, maar als je de icons onderweg tegenkomt dan ga je er niet voor terug om ze op te halen als je ze mist omdat ze het niet waard zijn. De echte unlockable komt pas aan het einde van de game, als de game eenmaal is uitgespeeld kan je tijdens de city event namelijk kiezen of je wilt spelen met Spider-Man of Venom.