DVD: The Cook

Gooi een moordlustige dwaas in een huis vol jonge vrouwen, die om het minste of geringste hun borsten laten zien en je hebt gegarandeerd een hit bij een jong mannelijk publiek. Dat moeten de makers van de film The Cook ook hebben gedacht. De hoes laat geen misverstand bestaan over de intenties van de makers: de borsten komen je als het ware tegemoet. De film is nooit in de bioscopen te zien geweest en is sinds kort op dvd verkrijgbaar.

Als een aantal studenten van een meidenhuis een weekendje weg gaan, huren de dames die thuis blijven een kok in. De man blijkt een Hongaar en spreekt geen woord Engels. Hij roept zo nu en dan heel hard "OKAY" en probeert zoveel mogelijk geniepig te kijken. Terwijl hij in een kwartier een tomaatje in stukjes snijdt, lijken de dames wel gecharmeerd van de merkwaardige kok. Niet heel erg gek, want de studentes hebben niet zo'n hoge drempel als het gaat om mannen, drugs, vrouwen en eten. Terwijl de kok het ene na het andere onsmakelijk ogende gerecht op tafel tovert, lijken de dames nogal onder de indruk van zijn kookkunsten. En dat terwijl de maaltijden bestaan uit de vleselijke resten van hun vriendinnen die door de Hongaarse kok even daarvoor om zeep zijn geholpen. De dames valt het eigenlijk niet eens op dat hun studiegenotes verdwijnen en ze drinken en blowen rustig verder.

Deze film is in alle opzichten slechter dan slecht. De regisseur heeft blijkbaar een flink verlangen om softporno te maken, maar had er noch de middelen, nog de fantasie voor. Het resulteert in bijzonder ongemakkelijke en totaal niet ter zake doende scènes, waarin de acteurs geforceerd proberen (en falen) in het tonen van erotische gevoelens. Het komt de dialogen ook niet ten goede, al zijn ze zo slecht dat ze bijna weer grappig worden:
quote:
"Mijn hemel, denk jij nooit eens aan iets anders dan studeren?"
"Sorry Bunny. Ik moet stampen om mijn tentamens te halen"
"Je hebt meer aan rampetampen. Een pik in je doos"
"Dat klinkt als een spelletje: Meiden, we doen 'pik in de doos"
"Lach maar, als je het niet snel doet, droog je helemaal op"
"Ik verschrompel niet omdat mijn kut geen opendeurbeleid heeft"

Niet alleen de dialogen zijn tenenkrommend slecht, de cast is al even slecht. Geen zin komt er geloofwaardig uit en deze amateurs kunnen niet eens een emotie naspelen. Ook de speciale effecten zijn dramatisch en zullen niemand echt aanspreken. Het enige goede aan de film is de isolatie in het studentenhuis. Hoe vreselijk iedereen ook schreeuwt en gilt, niemand merkt er ook maar iets van. Zat er maar zo'n isolatie op de dvd-speler, dan was deze film tenminste geruisloos voorbij gegaan...

Label: Indies Releasedatum: 14 april 2009 Kijkwijzer:
Waardering film: Waardering extra's: n.v.t.

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.