DVD: Demons from her past

Als Allison (Alexandra Paul) voor het eerst in jaren weer in haar geboortedorp komt, is ze eigenlijk allesbehalve welkom. Door een noodlottige aanrijding kwam een jongetje uit het dorp om het leven en Allison werd daarvoor veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf. Onterecht, want het was niet Allison die schuldig was aan het ongeluk, maar één van haar beste vrienden. Die spanden echter samen en verklaarden dat ze geen van allen bij Allison in de auto zaten. Eenmaal uit de gevangenis besloot ze niet meer terug te keren naar het dorp, tot de dag dat haar oma overlijdt. Ze vindt dat het tijd is om haar naam te zuiveren en ze probeert de echte schuldigen ervan te overtuigen dat ze de waarheid naar buiten moeten brengen. Die piekeren daar niet over en gaan tot het uiterste om haar ervan te weerhouden hun goede naam door het slijk te halen. Tot één van de vrienden last krijgt van zijn geweten. Zal hij voor Allison opkomen of verhinderen de anderen dat?

Volgens de Internet Movie Database (IMDB) is Demons from her past gemaakt als televisiefilm. Alhoewel de hoes zoiets absoluut niet suggereert en ook de beeldkwaliteit veel beter is dan dat, valt het qua verhaal behoorlijk op. Zo is er voor een thriller maar weinig echte actie te zien en bestaat de cast uit vrij onbekende acteurs. Ook valt het op dat er een aantal momenten zijn waarop er een soort cliffhanger lijkt te zijn, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Overduidelijk om de televisiekijker ook na een reclameblok verder te laten kijken.

Qua verhaal is Demons from her Past vrij behoorlijk. De frustratie van Allison is goed voor te stellen, net als de reactie van de mannen die hun hachje proberen te redden. Het verhaal heeft echter wat moeite om wat op gang te komen en sommige handelingen van de hoofdpersonen zijn vrij onrealistisch. Zo is een mensenleven in het geboortedorp van Allison blijkbaar weinig waard en zijn vooral de mannen emotioneel behoorlijk labiel. Het maakt Demons from her Past in ieder geval als enge thriller veel te tam.

Zoals we gewend zijn van RCV, bevat ook deze release totaal geen extra's. Sterker nog, in plaats van iets extra's krijgen we minder dan wat we verwachten. Op de achterkant van de hoes wordt de speelduur van de film op "ca. 120 minuten" gezet, terwijl de film in werkelijkheid nog geen 90 minuten lang is.

Demons from her past is een aardige thriller, alhoewel de film wel wat tam is. Er is weinig actie en er vallen niet echt mysteries te ontrafelen. Demons from her Past houdt wat dat betreft een beetje het midden tussen een Hollywoodthriller en een waargebeurd verhaal van RTL4. Om de release op dvd hoef je het niet te doen, maar de film zelf is een aardig tussendoortje.

Label: RCV Releasedatum: 12 augustus 2007 Kijkwijzer: Waardering film: Waardering extra's: Geen.