Theater en CD: Love me just a little bit more

De Musical
Ik ben nooit een Dolly Dots fan geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Toch was ik wel erg benieuwd naar deze musical. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle liedjes ken die voorbij kwamen, maar de meeste toch wel. Het verhaal van de musical is niet bijster sterk. Ook was ik niet ontzettend onder de indruk van de zangkwaliteiten van sommige spelers, maar Linda Wagenmakers maakte een hoop goed. Wat een geweldige stem heeft dat kleine vrouwtje toch! Charly Luske was ook beter dan ik verwacht had en Paul Boereboom is wat mij betreft een geweldig talent.

De rol van Melanie werd deze keer niet gespeeld door Froukje de Both, wat ik eigenlijk wel jammer vond, want ik was erg benieuwd naar haar zangkunsten. Het is een aardige musical, maar ik heb betere musicals gezien. Ben je een Dolly Dots fan of wil je gewoon een gezellige avond, dan is het absoluut de moeite waard. Al is het maar om Linda Wagenmakers te horen zingen. Ik vraag me een klein beetje af of zij wel op haar plaats is in deze productie, want vocaal gezien steekt ze huizenhoog uit boven de rest. Het decor is erg simpel met kubussen in felle kleuren en de kleding is veel kleurige leggings, foute jasjes en spijkerkleding (overigens is dat niet wat IK me herinner van die periode). En in het verhaal wordt veelvuldig verwezen naar trends en vergeten televisiesterren uit die tijd als Frank Masmeijer en Fred Oster en zelfs Hennie Huisman komt voorbij!

"Wat een kutmusical", zegt Melanie ergens in het verhaal. Nee, dat is het zeker niet. Een hoogstaande productie is het ook niet. 'Love me' is een feel-good musical en veel meer moet je er gewoon niet van verwachten.

De CD
Meesterwerken? Nee, zeker niet. De Dolly Dots-hits waren destijds al fabrieksmatig geproduceerde weggooi-liedjes. Maar het is wel een stukje Nederlandse pophistorie. Maar veel meer dan dat zal het ook nu niet worden. Dolly Dots was de K3 van de jaren 80, al deden zij het in het Engels. Ik denk ook niet dat er opnieuw een Dolly Dots rage zal ontstaan met het uitbrengen van deze CD en musical, maar ik weet wel zeker dat de huidige K3 generatie de liedjes van de Dots zullen kunnen waarderen. Het zijn stuk voor stuk vrolijke en dansbare liedjes die, zeker voor meiden van 6 tot 10, vrijwel tijdloos zullen zijn. En ook voor de oude fans is het een leuke verzamelaar die heel wat tiener-herinneringen naar boven zal halen.