Game: Boktai - The Sun is in your Hand

Is dit spel dan een aanrader of niet?

Laat ik vooropstellen dat het een ontzettend goed verzorgd spel is: de graphics zijn prachtig, geluid en muziek helder en niet storend. De uitgebreide levels met het zonne-element zijn op heel creatieve wijze verwerkt in het spel. Het spel zit vol met een goede afwisseling van puzzels, vechten, zoeken naar sleutels, het creëren van nieuwe vruchten en upgrades voor jou en je wapens. Deze prima basis, in combinatie met het superoriginele idee van de zonnecel, maakt Boktai tot een aanwinst voor je GBA-collectie. Echter, het grootste pluspunt van Boktai is tevens zijn grootste minpunt: het spel heeft duidelijke beperkingen door het zonne-element. Hoewel de makers gedeeltelijk gecompenseerd hebben voor mogelijke nadelen, door een systeem waarmee je een teveel aan zonne-energie kunt opslaan, en het zelfs bij een bank kunt achterlaten zodat het meer wordt, kun je bepaalde baasjes en mini-levels alleen maar doen als er genoeg zon is. In het land van de rijzende zon waar dit spel vandaan komt, zal een gebrek aan zonlicht geen probleem zijn, maar in ons kikkerlandje natuurlijk wel.

Dit gegeven, samen met de algemene kenmerken van de meeste Konami-spellen (precisie, stealth en het Manga-element) maakt dat dit een spel is, dat ik eigenlijk alleen enigszins ervaren gamers zou willen aanraden. Een beginnende gamer moet op te veel dingen tegelijk letten, waardoor je missies heel vaak moet doen voordat je ze haalt, en dan ligt irritatie al snel op de loer.

Voor de 'rijpere' gamer echter, is dit een luxe spel waar veel aandacht aan is besteed, en waar ook veel uit te halen valt, mits je je maar houdt aan de regels die je worden opgelegd door onze weer- en zonnegoden.

Boktai - The Sun is in your Hand krijgt van mij een 7.5.

Boktai: The Sun is in your Hand
PluspuntenMinpunten