PVV: Schultz pleegt hoogverraad
Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) vertelt alleen nog linkse sprookjes en pleegt daarmee hoogverraad aan de automobilist. Dat stelt de PVV in reactie op de uitspraak van de bewindsvrouw dat meer asfalt niet altijd de oplossing is voor verkeersproblemen, maar dat slimmere technieken en verkeersapps kunnen bijdragen aan het verlagen van de uitstoot van uitlaatgassen.
"De automobilist betaalt zich blauw, maar krijgt er veel te weinig voor terug", zegt PVV-Kamerlid Machiel de Graaf zondag in een verklaring. Hij wil dat Schultz 'met haar vuist op tafel slaat en zich weer in gaat zetten voor automobilisten'.
"Schultz zit lui achterover en doet helemaal niets voor autorijders, terwijl ze hoort te strijden voor asfalt en accijnsverlaging", briest De Graaf verder. Schultz zou zich hebben 'uitgeleverd' aan coalitiepartner PvdA. "Een schande", vindt het Kamerlid.
Schultz werd zondag geïnterviewd in het televisieprogramma Buitenhof. Ze zei onder meer er geen enkele moeite mee te hebben om de maximumsnelheid op de ringwegen rond Amsterdam en Rotterdam weer te verlagen vanwege gezondheidsrisico's. "Als die plekken niet voldoen aan de normen dan gaat de maximumsnelheid gewoon weer omlaag."
In steden is nu nog te veel zoekverkeer, zei de minister. Dat zijn mensen die alleen maar rondrijden op zoek naar een parkeerplaats of hun bestemming. Door moderne technologie, de inzet van bijvoorbeeld elektrische brommers en flexibelere vertrektijden zouden ze sneller op hun bestemming moeten aankomen.
Er wordt nog wel asfalt aangelegd, zei Schultz, maar in de wat verdere toekomst zou dat niet altijd nuttig meer zijn. De VVD staat van oudsher bekend als een partij die voorstander is van het aanleggen van extra wegen en rijstroken. Dat ligt volgens Schultz nu wat genuanceerder. "De VVD is de vriend van iedereen die van A naar B moet."
In het eerste kabinet-Rutte was Schultz ook minister van Infrastructuur. Dat kabinet zag het levenslicht vanwege de gedoogsteun van de PVV, maar viel na anderhalf jaar. Critici van de PVV menen dat de partij niet veel meer is dan een door Wilders gedirigeerd circus der hysterie.
Die cijfers zijn mij bekend, MAAR HEBBEN GEEN FUCK MET DIT TOPIC TE MAKEN!!!!
Laat ook maar
Ontopic. Een paar weken geleden werd bekend dat van de 21 miljard die automobilisten per jaar met zijn alle aan belasting betalen er maar 7 wordt gebruikt voor iets dat met vervoer te maken heeft. De overige 14! Miljard wordt gebruikt voor gaatjes vullen in andere begrotingen....
Hoezo de auto is geen melkkoe????
Dat er in het linkerdeel van holland de huizen wat dichter op elkaar staan is wat anders dan het doen lijken alsof nederland 1 grote snelweg is.
Bebouwing is niet alleen snelweg.
Het antwoord is overigens,als je zeer conservatief rekent, minder dan 1 procent.
De lengte van het nl snelwegnet kun je vinden op de site van het cbs , maal de gemiddelde breedte van een snelweg (6 banen+wat aanliggende grond), delen op de oppervlakte van nl en je komt op iets van 0,6 procent...
je gaat er dan dus van uit dat alle snelwegen 6 baans zijn en dat zijn ze bij lange na niet.
Het ligt allemaal aan de asielzoekers, dat léés je hier toch?
En jij verkeert, net zoals de nnma(niet nog meer asfalt) mensen in de overtuiging dat als je het aantal km's snelweg vermidert er ook minder auto's zullen komen? , keep on dreaming...
Wel van het omgekeerde: dat als er meer kilometers asfalt komen, minder mensen het OV nemen en in de auto stappen.
Wat heeft het in godsnaam met "links" te maken als je kritisch de uitstoot van (voor omwonenden schadelijke) stoffen wil beperken op snelwegen in bewoonde gebieden?
Verder vergeten ze bij de PVV misschien dat er de komende ettelijke jaren wel degelijk flink wordt gewerkt aan meer asfalt op een hele zooi plekken.
Sinds de jaren 80 heeft de linkse nnma kliek gestaag het hele nederlandse snelweg net tot een slakken parade weten te omvormen met de nnma leus en gebleken is dat die tactiek tot niets dan ellende leid, zou het niet nu eens tijd worden om de andere methode te proberen?
Wat er tot nu toe is geprobeerd blijkt nl niet te werken.
foto
zal ik je eens wat verklappen: links heeft in Nederland sinds de jaren 70 nauwelijks geregeerd, dus ook nauwelijks beleid kunnen maken en als "links" al eens een keer regeerde was het nog altijd met of de rechtse VVD of het rechtse CDA. Even voor jou in herinnering roepen: de ministers van Verkeer sinds 1977:
1977-1981 Danny Tuijnman (VVD)
1981-1982 Henk Zeevalking (D66)
1982-1989 Neelie Smit-Kroes (VVD)
1989-1994 Hanja Maij-Weggen (VVD)
1994 Koos Andriessen (CDA)
1994-1998 Annemarie Jorritsma-Lebbink (VVD)
1998-2002 Tineke Netelenbos (PvdA)
2002-2003 Roelf de Boer (LPF)
2003-2007 Karla Peijs (CDA)
2007-2010 Camiel Eurlings (CDA)
2010-heden Melanie Schultz-Van Haegen (VVD)
In 36 jaar tijd 4 jaar één PvdA-mister van Verkeer. Wát een links beleid is er op Verkeer gevoerd in Nederland zeg
wedden dat het plan dan zo van tafel is ?
Zonder verdere onderbouwing, motivatie of discussiemogelijkheid, dat dan weer wel.
Voor de rest: achterlijke beweging (partij is het niet) die de kanker is voor een samenleving. Tijd voor ingrijpen.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
Ze een officieel papiertje geven wil niet zeggen dat het probleem ineens is opgelost.
OT: meer asfalt werkt maar tijdelijk. Meer asfalt betekent dat de automobilist denkt 'hey het kan weer' en na twee weken staat dat nieuwe stuk asfalt ook weer potdicht.
Maar goed, misschien moeten we de PVV (en aanhang) dan maar eens verwerken in een nieuw soort ZOAB ofzo.
Schultz heeft te dezen gewoon gelijk
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Rij maar eens van Nijverdal naar Zwolle. 2 baansweggetjes uit het jaar 1900 wel met mooie witte lijnen die je bang moeten maken dat dan weer wel.[..]
Sorry Runemaster foute quote he?
En Hendrik? de N18?
[/quote]
De N18 is nou zo'n typisch voorbeeld van geldverkwisting. In de jaren 80 van de vorige eeuw is er van Varsseveld naar Enschede een strook grond aangekocht/onteigend voor de doortrekking van de (toen nog) A15. Deze gronden zijn echter nooit gebruikt. De (toen nog) N15 van Varsseveld naar Enschede ligt er nog steeds als tweestrooks weg. Volgend jaar zal (na jaren van vergaderingen met Rijk, provincie en gemeenten) eindelijk een klein stukje vierstrooks worden. Dit soort zaken maken het Nederlandse wegennet ook onnodig duur.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken