Microsoft gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit

Phil Spencer, corporate vice president van de Xbox 360-afdeling, heeft gezegd dat, ondanks het geringe aantal exclusieve titels voor de Xbox 360 in 2012, de core-gamer nog steeds wordt gezien als doelgroep.

De focus ligt daarom op kwaliteit en impact en niet zozeer op de hoeveelheid games in een jaar. "Creating core IP, as many first- and third-parties have seen over the years, isn’t an easy thing”, zegt Spencer. “I went through the process of creating Gears with Epic and I know the sweat, time, and effort that went into it. I also worked on things like Alan Wake, Too Human, Crackdown, and stuff that didn’t hit the same level of success, but had an equal amount of sweat equity and heart go into getting created.” 

“So it will continue to be something that we focus on with new partners like Crytek and new people that aren’t announced yet. We do think that it’s fundamental that core gamers look at 360 as the place they want to play games.” 

Microsoft heeft de laatste maanden zijn aandacht gevestigd op Kinect en de entertainmentmogelijkheden van de Xbox 360. Desondanks kunnen gamers rekenen op spellen als Halo 4 en Alan Wake’s American Nightmare.