NS neemt onduidelijkheid trajectkaart weg

Maatschappij Voor Beter OV sloeg een paar weken geleden alarm wegens het niet meer verkrijgbaar zijn van de tweesterrensuppletie bij de NS-trajectkaarten. In reactie daarop, heeft de NS in overleg met de stads- en streekvervoerders besloten, deze suppletie vooralsnog te blijven leveren. Wel liet NS weten, dat de tariefstelling van deze suppletie (die namens de stads- en streekvervoerders door de NS wordt toegevoegd aan trajectkaarten) nog onduidelijk was.  

Er is inmiddels opschudding over de forse prijsstijging van deze suppletie. Ook Voor Beter OV vindt de prijsstijging onaanvaardbaar hoog, en het laatste woord is daar nog niet over gezegd. Maar het is niet de NS die daar over gaat; de stads- en streekvervoerders en hun opdrachtgevers bepalen dit tarief. 

Jongstleden maandag kwam bij Voor Beter OV een klacht van een reiziger binnen: de tweesterrensuppletie is volgens de website van de NS nog steeds niet leverbaar. Reden om opnieuw contact met de NS op te nemen. 

De NS heeft vandaag in een reactie daarop laten weten, dat de desbetreffende reizigers morgen allemaal een e-mail krijgen, waarin de zaak wordt opgehelderd en waarin ook staat, hoe ze een een-, twee- of driesterrensuppletie kunnen bestellen. Voor Beter OV hoopt dat de NS er nu alsnog in zal slagen, de reiziger een goed product, alsmede een handig verkoopkanaal te blijven aanbieden.