World of Darkness-personage niet onsterfelijk

Het gamepersonage van spelers in het online spel World of Darkness kan echt doodgaan. Dat heeft gamestudio CCP bekendgemaakt. Andere online spellen als World of Warcraft en Runescape kennen geen permanente dood.

Hoe de permanente dood in World of Darkness precies gaat werken, is nog niet bekend. Bezoekers van het feest Grand Masquerade in de Amerikaanse stad New Orleans, waar CCP zijn plannen presenteerde, denken dat een permanente dood van een gamepersonage geen veelvoorkomende gebeurtenis zal zijn. Dat schrijven zij op het forum van White Wolf, een bedrijf gespecialiseerd in rollenspellen en betrokken bij de productie van World of Darkness.

Zij denken dat een personage, wanneer het zijn levenskracht verliest, tijdelijk in een soort slaap valt. Op dat moment kan de gamer enige tijd niet met zijn personage spelen. Dit lijkt nog het meeste op het spelconcept dat toegepast wordt in andere online spellen. Daar geldt dat wanneer het gamepersonage van een speler onverhoopt sterft, deze tegen betaling van virtuele goudstukken, of door met een virtuele geest in het spel naar het lichaam te lopen, weer tot leven kan worden gewekt.

Toch is de introductie van een permanente dood door CCP Games niet geheel verbazingwekkend. In het online ruimtespel Eve Online kunnen spelers hun ruimteschip verliezen door aanvallen van andere spelers. Bovendien vinden binnen virtuele bedrijven in het spel regelmatig plunderingen plaats waarbij een bestuurslid er met de gehele kas vandoor gaat.

Het is niet bekend wanneer World of Darkness moet verschijnen. Het spel wordt alleen voor de pc gemaakt.


Definitieve dood wacht op gamepersonages