Square Enix geeft informatie over Luminous Studios-engine

Square Enix heeft meer informatie laten doorschemeren over hun nieuwste game-engine: Luminous Studios. De nieuwe generatie Square Enix-games gaan gebruiken maken van deze engine. Luminous Studio moet gelijk zijn aan Epics Unreal Engine, dat gebruikt wordt in veel hedendaagse spellen.

De engine wordt ontwikkeld in Japan, maar de programmeurs zijn ook naar de Westerse studio's van Square Enix gegaan om te leren van de technologieën die daar gebruikt zijn. IO Interactive is bezig met Hitman en Eidos Montreal heeft natuurlijk deze week Deus Ex: Human Revolution uitgegeven. De broncode van de nieuwe engine wordt gedeeld met de IO's Glacier 2-engine en Crystal Dynamics' CDC-engine.

Luminous Studio is compatible met PlayStation 3, Windows en Xbox 360. De ontwikkelaars zijn bezig om het ook te laten werken op de Wii en Nintendo 3DS. De engine ondersteunt DirectX 11-features, in afwachting van de nieuwe consoles waarvan verwacht wordt dat het die feautures ook aan boord zullen hebben. Het team focust zich naast het grafische ook op kunstmatige inteligentie in de komende spellen.

Op het moment zijn er geen plannen om de engine te licenseren aan andere partijen, maar het gaat wel door derde partijen gebruikt worden die werken aan Square Enix-projecten. Square Enix verwacht ergens eind 2012 of in 2013  een volledige demo te kunnen geven.

Hieronder zie je twee plaatjes, links is echt, rechts wordt door de engine gerenderd.

EchtNep