Nieuwe details Halo: Reach

Iedere Halo fan is met smart aan het wachten op het volgende deel van de succesvolle serie. Halo: Reach heeft weer heel veel nieuws te bieden voor de Halo-fan. Een splinternieuwe singleplayer en veel verbeteringen in de multiplayer. In de wekelijkse update geeft Bungie nu nieuwe informatie over hoe het 'Load Outs' systeem werkt in combinatie met de eerder bekend gemaakte 'Armor Abilities'.

De vantevoren vastgestelde 'Load Outs' kunnen voor en tussen de rondes in gekozen worden. Bungie legt het systeem als volgt uit: "Load Outs are not player created or defined, but rather playlist and/or game type specific. Essentially, they allow you to choose your Armor Ability, your starting primary and secondary weapons, and your grenade cache on the fly."

Verder leggen ze nog uit dat de 'Load Outs' niet geheel aan te passen zijn en dat de keuzes per gameplay mode anders zullen zijn."For some playlists, that might mean every Load Out features the same weapon sets with only the Armor Abilities to distinguish them. For others, it might mean that as the game goes on, you'll have access to more and more choices based on a number of factors we can fiddle with."

In ieder geval lijkt deze multiplayer-verbetering veel strategische opties te bieden en het zal de al heel erg goede Halo-multiplayer nog een stuk interessanter te maken.