Geen grafische opties voor OnLive

In een interview heeft OnLive-directeur Steve Perlman gezegd dat spelers de grafische instellingen van de OnLive-games niet kunnen aanpassen. Hiermee verzekeren ze dat de ervaring van de games optimaal blijft. Perlman vertelt dat alle games vantevoren zijn aangepast, "om ervoor te zorgen dat het werkt".

In hetzelfde interview wijdde Perlman uit over de extra mogelijkheden van OnLive, waaronder de 'Cloud Gaming'-functionaliteit. Hiermee kunnen gamers op elk moment de game stilzetten en later de sessie voortzetten. Dit is op zich niks speciaals, ware het niet dat de sessie weer van een andere PC, Mac of TV opgepikt kan worden. "Je kan een game thuis op je tv pauzeren, OnLive afsluiten, en drie dagen later op het kantoor precies op dezelfde plek weer verdergaan."

Volgens Perlman zijn OnLives laagst gespecificeerde servers goed voor tweemaal de (GPU-)rekenkracht van een Xbox 360 of Playstation 3. Ze kunnen ook verschillende servers 'aan elkaar binden' en de gebruiker een "een SLI-achtige ervaring" meegeven. Of de speler dat kan aanvragen of zelf kan instellen is onduidelijk.

OnLive is een betaalde service waarbij de gamer door middel van een client verbinding zoekt met een server. Deze server is uitgerust met hoogwaardige hardware die games optimaal kunnen spelen, waarbij de resulterende beelden worden gestreamt naar de gebruiker. De service is vanaf 17 juni alleen beschikbaar in de VS.

 onlive logo