Nestlé verkoopt meer producten

Voedingsconcern Nestlé heeft meer producten verkocht in het afgelopen kwartaal dan in dezelfde periode vorig jaar. De zogeheten organische groei, zonder het effect van wisselkoersen en overnames, bedroeg 3,8 procent. Dat heeft 's werelds grootste voedingsmiddelenfabrikant vandaag bekendgemaakt. De groei komt overeen met de verwachtingen in de markt.

Nestlé had voor aandeelhouders ook ander goed nieuws, het concern verdubbelt het aandeleninkoopprogramma naar 7 miljard Zwitserse frank (4,6 miljard euro).

De Zwitserse fabrikant van Nescafé-koffie, KitKat-chocoladerepen en Maggi-soepen wilde vandaag niet ingaan op de vraag of het bedrijf zich gaat mengen in de overnamestrijd om het Britse Cadbury. De Amerikaanse voedingsmiddelengigant Kraft Foods brengt binnenkort naar verluidt een vijandig bod uit op Cadbury van ongeveer 11 miljard pond (12 miljard euro), na eerder te hebben aangegeven de Britse concurrent te willen inlijven.

Nestlé verkoopt meer producten  (foto: ANP)