Omroep Max mediabedrijf van het jaar

Omroep Max is vandaag tijdens het jaarlijkse Omroepcongres in Hilversum verkozen tot mediabedrijf van het jaar. De zendgemachtigde voor senioren wist de tv-productiebedrijven Talpa en Blue Circle, die eveneens waren genomineerd, achter zich te laten.

Een vijfkoppige jury, geselecteerd door vakblad Broadcast magazine, wees de eretitel toe. Volgens de jury is de club van voorzitter en Max-presentator Jan Slagter er in geslaagd ouderen in Hilversum een stem te geven. De keurmeesters vinden dat Max een eigen geluid laat horen, maar waarschuwen wel dat Slagter zich niet te veel moet vereenzelvigen met Max en dat het gevaar van oubolligheid soms op de loer ligt.

Slagter nam de ingelijste oorkonde met gejuich in ontvangst. "Het is top om zo'n eretitel in de wacht te slepen. In drie tot vier jaar hebben we een omroep uit de grond gestampt met 240.000 leden en een positief imago. In de toekomst krijgen we meer zendtijd en zal ik minder vaak in beeld zijn, simpelweg omdat we meer programma's krijgen."

Max werkt onder meer aan een drama-/comedyserie rond de liedjes van Wim Sonneveld. Ook wil Max debat- en actualiteitenprogramma's ontwikkelen. "In de AOW-discussie spelen we nu nog geen prominente rol. Dat moet veranderen. Ik heb Charles Groenhuijsen gevraagd zo'n programma te doen. Niets is zeker, maar hij staat daarvoor open."

Omroep Max, mediabedrijf van het jaar  (foto: ANP)