Resident Evil feitjes

Vandaag heeft rehorror.com een interview uit de EDGE met Hiroyuki Kobayashi geplaatst. De man is een van de ontwikkelaars van de Resident Evil serie, bij Capcoms Studio 4. Hij heeft de volgende dingen over de serie verklaard:

- Het is zeer onwaarschijnlijk dat er nog een deel van Resident Evil op de GameCube zal verschijnen, aangezien de volgende generatie consoles alweer op komst is. De serie zal voortgezet worden op de volgende console van Nintendo (de Revolution).

- Men is vier jaar bezig geweest met de ontwikkeling van Resident Evil 4 (vanaf 2001).

-Omdat er zo veel vijanden tegelijk op het scherm verschijnen, hadden de developers moeite de framerate stabiel te houden.

- Het was het idee van Shinji Mikamis dat de Ganados in RE4 Spaans spreken. Als ze Engels hadden gesproken was er minder sprake geweest van verwarring en spanning.

- Er was een strafe-functie ingebouwd in RE4, maar die is er later weer uitgehaald. Volgens de developers werd het spel te makkelijk en was het niet goed voor de sfeer.

- Kobayashi benadrukt dat het niet de beslissing was van Studio 4 om Resident Evil ook op de PS2 te laten verschijnen.

- Er werd geadviseerd het spel niet Resident Evil 4 te noemen, omdat het zo anders is dan de rest van de serie. De naam is behouden, omdat de serie hetzelfde "DNA" zou hebben als de rest van de serie.

- Yamanika Masaki, chief designer van RE4, stapt over naar Capcoms Clover Studio.