Reggie praat Nintendo

Reggie Fils-Aime, Nintendo USA, had onlangs in Seattle een gesprekje met de aanwezige media. Uiteraard is hij nog steeds vol vertrouwen over Nintendo en de toekomst. Zo begon hij over de GBA. Volgens Reggie is de GBA niet alleen het best verkochte game-systeem van de wereld, maar ook nog eens de populairste gadget; de GBA verkoopt verschillende malen beter dan de i-Pod. Bovendien zijn de verkopen van de GBA SP ook nog eens 70% gestegen sinds de prijsverlaging.

Met het oog op de Cube vertelde Reggie dat Paper Mario erg goed verkoopt en dat Nintendo hoog inzet op Metroid Prime 2: Echoes. Voor Prime 2 komt er een tv commercial waarin je een blondine over straat ziet lopen die langzaam stukken metaal op zich krijgt. Uiteindelijk is ze veranderd in Samus (met pak aan) en eindigt de commercial met gamebeelden.

Na de Cube en de GBA was natuurlijk de DS aan de beurt. Super Mario 64 DS gaat het goed doen, want Mario doet het altijd goed volgens Reggie. Sowieso is de DS al een succes want Gamestop en EB Games zijn allebei al gestopt met pre-orders.

Wario Ware DS komt in januari uit in Amerika en tegen de tijd dat de PSP in Amerika launched (maart) zal de DS ongeveer twee keer zoveel games beschikbaar hebben.

Tot slot hebben we nog een aantal kleine feitjes die naar voren kwamen tijdens de vragenronde:

De Nintendo DS zal Wi-Fi 'out of the box' ondersteunen, je hoeft er dus niets voor te installeren. Het feit dat er geen Wi-Fi games zijn met de launch is omdat er nog geen developer iets dergelijks gemaakt heeft.
Het doel is om meer pubers te interesseren voor Nintendo, ze denken dat dit een grote groep gamers is en dus erg belangrijk. De doelgroep voor de GBA is rond de 14 jaar en voor de DS moet die 19 jaar worden.
Een belangrijk onderdeel van hun huidige campagnes is puur om te zorgen dat mensen gaan praten over Nintendo. Dit is ondermeer gedaan door de letters 'DS' op grote sites dikgedrukt te maken.
Nintendo is NIET blij met hun #2 of #3 positie in de console markt.
Volgens Nintendo gaat interface een belangrijkere rol spelen dan graphics in de toekomst van gaming.
Miyamoto en andere creatieve geesten bij Nintendo zijn steeds bezig om nieuwe ideeën uit te werken en niet simpel te teren op bestaande franchises.


Links 'de media', rechts Reggie