Prijzenoorlog weer begonnen

Weet je het nog een aantal jaar geleden hadden we in Nederland oorlog. De supermarkten prijzenoorlog Laurus met toen nog de supermarkten Konmar en Super de Boer tegen voornamelijk Albert Heijn. Albert Heijn had die oorlog gewonnen. Maar afgelopen weken was er een radiocommercial van Jumbo te horen die in die commercial de oorlog verklaarde aan AH en andere supermarkt concurrenten. Spannend zo'n oorlog hoor. De ene supermarkt troggelt 2 cent van een pak melk af en de andere supermarkt gaat daar weer overheen met nog een centje. net zolang totdat AH weet opgelucht adem kan halen als Jumbo net als Laurus eindigt.

Als ik boodschappen doe let ik eerlijk gezegd nooit zo op de prijs. Ik pak wat ik nodig heb, dump het in mijn winkelwagen en ren het liefst zo snel mogelijk door alle schappen heen om vervolgens in no-time te eindigen bij de lopende band van de kassa. Ik houd niet zo van booschappen doen. Er zijn mensen die dagelijks de aanbiedingen spotten en dan die kopen. Ik houd daar niet van, ik vind 1 keer in de week grote boodschappen doen al erg genoeg. Bij mij kost boodschappen doen namelijk enorm veel energie, frustratie en geduld. Ik loop altijd met de kar de winkel in en vanaf het eerste product dat ik dan in de kar leg heb ik iemand voor mij lopen. Een bejaarde die uit puur tijdverdrijf de etiketten leest van producten die ze nog nooit hebben gehad en ook helemaal niet willen hebben. Of een kind dat met zijn druipende snotneus een appel pakt uit de schappen en dat dan van een schreeuwende moeder die in haar extreem lelijke huispak of pyama moet terugleggen. Gek genoeg blijven die mensen je dan ook voor de voeten lopen haast tot in je auto aan toe.

Vervolgens zijn de rijen zo lang dat je dan net niet bij de kattenbak vulling kan en ja hoor uitgerekend de schreeuwende moeder van daarnet moet je dan vriendelijk verzoeken toch haar enorme achterwerk aan de kant te drukken zodat ik ook weer bij mijn kar kan en verder kan met deze paar zwarte uren in de week. En het meest irritante is dan nog dat je steeds dezelfde producten in de handen hebt. Eerst vanuit de schappen in de kar. Dan vanuit de kar naar de kassa medewerkster die meer tijd en aandacht besteed aan haar collega of zichzelf dan aan mij. Dan weer in de boodschappentas(sen) die vervolgens weer in de auto kunnen en dan thuis weer uitladen. Zucht.

Er is echter wel een oplossing voor al deze misere. Gewoon je boodschappen via het internet bestellen en dan thuis laten bezorgen. Laat ze dat maar gratis maken dan denk ik dat er heel wat bestellingen bij komen. Dan wordt het nog eens een interessante prijzenoorlog. Dus Jumbo als je AH echt een hak wilt zetten gewoon het internetshoppen promoten. Weg met die bezorgkosten. Ik bedoel voor mijn gevoel is boodschappen doen altijd al een soort van oorlog.