Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2

23-hit-combo!
Het avontuur brengt jou van gevecht naar gevecht zoals ze in de anime ook gebeuren en ik was behoorlijk onder de indruk. Het vechten heb je snel onder de knie en is erg simpel gehouden door maar enkele knoppen te gebruiken. Dit klinkt niet leuk maar door die enkele knoppen goed te combineren maak je echt hele toffe combinaties waardoor gevechten snel en spannend verlopen.

Naruto

Wat ook helpt is dat je in een gevecht tot twee teamgenoten kan hebben. Deze teamgenoten blijven altijd op de achtergrond tenzij je ze oproept. Jouw teamgenoot springt dan in de strijd en doet een speciale move, terwijl jij ook aanwezig blijft in het gevecht. Heb je een speciale meter helemaal vol laten lopen en roep je dan je teamgenoot dan doen jullie twee samen een speciale combinatie-aanval.

Sommige gevechten die je doet zijn speciaal, denk aan bepaalde momenten in de anime die je opnieuw beleeft. Als je de vijand bijvoorbeeld tot moes hebt geslagen dan verandert de scene in een quick-time-event. Deze quick-time-events zijn gigantisch bruut, er gebeurt zoveel grandioos door maar een paar enkele knoppen te hoeven gebruiken en het ziet er ook nog eens geweldig uit.

Nu hoor ik mensen al mopperen, quick-time-events, maar deze zijn anders dan normaal. Hier krijg je een bepaalde combinatie die je moet halen voor het tijdsbalkje leeg is, haal je dit niet krijg je een animatie hoe dit mislukt. Druk je per ongeluk een knopje verkeerd in, geen probleem, je wordt er niet voor afgestraft. Ben je niet op tijd met het voltooien van een combinatie dan begin je opnieuw bij die combinatie. Moet je dus zes combinaties maken, en red je het niet bij nummer vijf, dan begin je opnieuw bij nummer vijf en niet helemaal opnieuw.

Op deze manier zijn de quick-time-events zeer goed gedaan en worden ze zeker niet vervelend. Daarnaast heeft het spel een rooster van veertig vechters, deze zijn helaas niet vanaf het begin allemaal beschikbaar en zal je pas krijgen als je de adventure-mode doorloopt. Als je dus alleen maar wilt knokken, zit je dus wel met een beperkt karakter-rooster.

Naruto

Naruto shippuden ultimate ninja storm 2 is een game met goede graphics en een goed verhaal. De gevechten zijn snel en vloeiend maar de adventure-mode kan toch als een verplichting gaan voelen soms. Gelukkig maken de mooie omgevingen in combinatie met de Japanse stemmen (ook in het Engels) het allemaal niet zo erg.

Cijfer
+ Vloeiende animaties
- Soms wat moeizame Adventure-mode