Def Jam: Icon

De gamemodes zijn leuk en aardig, maar hoe zit het nou met de gameplay, de graphics en het geluid?

Gameplay
In vergelijking met het vorige deel is de DJ natuurlijk een erg leuke toevoeging, maar het weegt niet op tegen de dingen die ze eruit hebben gelaten ten opzichte van het vorige deel. Zo kon je in het vorige deel ook al de omgeving gebruiken, namelijk het publiek. En ook kon je bijvoorbeeld wapens uit het publiek pakken en was er ook de mogelijkheid om tegen drie tegenstanders te vechten. Verder lijkt af en toe je karakter niet echt op de controller te reageren, maar dit komt mede doordat je een juiste timing moet hebben en de juiste knoppencombinatie moet gebruiken. Dit alles maakt de gameplay best moeilijk als je het allemaal nog niet zo precies door hebt en hierdoor duurt het ook te lang voordat je een achievement zal verdienen aangezien je 90% op hard of ranked moet halen.

Graphics
De graphics van het spel zijn zoals je mag verwachten van een new-gen console. De graphics van het spel zijn namelijk geweldig. Komt er een bekende rapper in beeld, zoals Fat Joe of Ludacris, dan zul je deze meteen herkennen. Niet alleen de karakters in het spel zijn mooi weergegeven, ook is er genoeg aandacht besteed aan de omgeving, mede doordat het natuurlijk een grote rol heeft in het spel. Dingen zoals het vuur uit de open haard, de laptop, de helikopter zien er realistisch uit.

Sound
Gelukkig hebben ze de stemmen van de rappers die in beeld komen niet gesynchroniseerd, maar zul je hun echte stemmen gelukkig ook herkennen. Nog een voordeel van het spel is dus dat je niet alleen maar hiphopmuziek hoeft te luisteren in de game, maar dat je dus ook je eigen muziek kunt gebruiken.