AND 1 Streetball

Een spel als AND1 Streetball zou de naam Streetball eigenlijk niet mogen dragen als er geen duidelijke kenmerken van Streetball in zouden zitten. Gelukkig zijn de kenmerken van het Streetball-wereldje zeker wel te herkennen. De graphics van het spel zijn niet heel denderend en we hebben inmiddels al veel beter gezien op de PS2, maar de sfeer is er wel. De ballers zijn allemaal gekleed zoals we mogen verwachten, de omgevingen van de speelvelden zien er ook uit zoals we ze allemaal indenken en de moves zien er ook allemaal nog eens best goed uit. De spelers zelf zijn wellicht wat blokkerig en zien er af en toe wat misvormd uit maar daar is zeker wel mee te leven.

Ook muziek is nooit weg te denken bij een sport als Streetball. De nodige hiphopdeuntjes zijn zeker wel verwerkt in het spel en menig hiphopfan zal genoeg liedjes wel herkennen. Wat wel jammer is aan echte ingame-geluiden is dat de ballers vaak hetzelfde blijven zeggen. One-liners als \\\'Yeah!\\\', \\\'What\\\'s my name?!\\\' en ‘Oh baby!’ komen ontzettend vaak langs en dan merk je wel dat alles toch een beetje van hetzelfde is.

In het spel is zowel een online als offline multiplayer aanwezig. Zelf heb ik de onlineversie niet kunnen testen maar de offline multiplayer kan nog best wel leuk zijn. Je hebt dan tenminste niet meer te maken met de AI die alle moves al onder de knie heeft maar met een vriend/vriendin die ook nog moet stribbelen met de moves en dat geeft nog net een beetje het wedstrijd gevoel. De multiplayer blijft wel erg eentonig als in steeds maar weer een potje over het veld dribbelen dus daar zal men wellicht ook snel op uitgekeken zijn. AND1 Streetball moet het meer hebben van de carrièremode waar je dus met je eigen baller probeert hogerop te komen tijdens de Mixtape Tour.