Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Als je je niet op één van de vele eilanden bevindt om de main quest te vervolgen, of simpelweg om wat extra items op te pikken, zul je aan het varen zijn tussen de eilanden. Dit is weer een apart gameplay-element. Tijdens je zeetochten zul je namelijk meer dan eens vijandige piraten of het Britse leger tegenkomen. Tijdens zo\\\'n gevecht is het een kwestie van je schip handig langszij laten komen en de kanonnen laten brullen richting je tegenstander. Als die tegenstander genoeg beschadigd is kun je hem vervolgens enteren om naast de fysieke schade die je hem al hebt toegebracht hem ook financieel naar de bodem van de zee te sturen. De items die je voor Jack kunt verkrijgen zijn er ook voor je schip. Denk aan een nieuw zeil, een fonkelend nieuw kanon of simpelweg een wat stevigere romp. Deze items zijn tevens ook op de verschillende eilanden te koop met het geld dat je gaandeweg zult oppikken. De items die je kunt vinden door de levels te doorspelen zijn echter wel beter dan datgene wat de winkelier je aanbiedt.

Kent deze game dan alleen maar pluspunten? Nee, helaas niet. Het kampt namelijk met een bekend probleem van games uit de Disney-stal: het is allemaal vrij eenvoudig. Behalve de paar eindbazen die je tegenkomt zul je met vrij weinig tegenstanders moeite hebben, en dit zorgt er dan ook voor de je de game vrij snel zult uitspelen. Op de Normal difficulty zal de geoefende speler zo\\\'n vier tot zes uur nodig hebben om de game uit te spelen. Dan pak je misschien niet elk eiland mee met elke verborgen schat, maar het optionele schat zoeken is gewoon niet dusdanig leuk dat je elk eiland zult willen afstruinen.