Splinter Cell: Chaos Theory

Eén van de beste features uit dit deel vind ik toch wel de co-operation. Co-op is speelbaar via splitscreen en Netplay. Aangezien ik tot het selecte groepje behoor dat altijd verliest met versus games is de co-op mode een geziene kans om onze krachten te bundelen en het kwaad te bestrijden. Ook voor de betere gamers is dit een fantastische feature omdat je met samenwerken meer sluip en klim mogelijkheden hebt. Zo kan de één een dansje maken voor een bewaker om hem af te leiden, terwijl de andere hem van achteren vastpakt en ondervraagt. Ook kan je hoge hekken beklimmen door over de rug van de andere te klimmen of kan je over een lasergrid geworpen worden met een gladde judo-move. Het is alleen zo dat je niet de gewone singleplayer kan doorspelen omdat dit maar voor een spion is weggelegd. Er zijn vier aparte missies toegevoegd die ook gebruik maken van de features die er extra zijn bij co-op.

<\/center>
Ook het Netplay gedeelte is ontzettend cool. Het is iets anders in vergelijking met de singleplayer/co-op mode. Je speelt namelijk net als in Pandora Tomorrow Assasin of Defense. De aanvallende partij moet bepaalde punten bereiken in het spel zonder de verdedigende partij te alarmeren. De verdedigende partij moet dus goede vallen zetten en goed de wacht houden. Deze partij heeft ook de beschikking over een automatisch geweer en een move-vision die bij een snelle beweging het object wit kleurt en vervolgens een geluid maakt. De verdediging is beperkt tot first person view waardoor ze niet snel genoeg achter zich kunnen kijken. De aanvallende partij beschikt over third person view die dus snel rond zich kan kijken en een goed overzicht kan houden. Zo zijn de twee teams dus goed uitgebalanceerd.

<\/center>
Het verschil met de Netplay uit Pandora Tomorrow is dat er bij deze versie een schaars aantal nieuwe gadgets zijn toegevoegd waaronder een onzichtbaarheidsmantel. Ook is er nu ook een deathmatchoptie toegevoegd die ook voor een langere levensduur zorgt. De deathmatch mode is een ordinaire slachtpartij waar het besliupen van een ondergeschikt belang is. De host kan kiezen welke wapens de spelers tot hun beschikking hebben. Dit kan tot erg leuke taferelen leiden, want zo kan de host er ook voor kiezen om alleen frag-grenades toe te staan.