CD: The Partysquad - Total los! The mixtape vol.2

Pompen met die beat moeten de heren van The partysquad gedacht hebben toen ze met deze mixtapes op de proppen kwamen. Het eerst deel van deze mixtapes was in 2008 een van de meest succesvolle mixalbums van het jaar en stond bijna drie maanden in de verzamel top 30 genoteerd. Tijd dus om wat heerlijke nieuwe tracks te mixen met een lading beats. Tijd dus voor Total Los! The mixtape vol.2.

De formatie, bestaande uit DJ Jerry en MC Ruben staat al jaren bekend om hun succes in zowel de Nederlandse clubs als de charts maar is sinds vorig jaar ook bezig de internationale clubscene te veroveren. In de voorgaande jaren veroverden ze de hitlijsten met platen als Nonstop, Stuk, Drop Down (Do My Dance) en dit jaar was het Licht van de Laser die hun het chartsucces bracht. Naast dat beide heren vreselijk druk zijn met tracks maken met namen zoals Sidney Samson, Afrojack, The Opposites en Lange Frans stond 2008 vooral in het teken van een vreselijk auto ongeluk in Ibiza. Jerry heeft door dit ongeluk een tijd in een coma gelegen. Na deze zware periode van revalidatie is het nog te vroeg in dit proces voor Jerry om zich weer op het podium te begeven, maar het samenstellen en mixen van de Total Los CD is het eerste project dat Jerry weer geheel in eigen hand heeft gedaan.

Genoeg over de heren zelf. Tijd voor de mix, want daar zou deze review over moeten gaan, toch? Deze aan elkaar gebreide mix bestaat uit 43 nummers van razend populaire tracks. Dit alles wordt door elkaar gemixt met grappige samples en snoeiharde beats. Juist die ingrediënten maakt het een echte Partysquad-mix. We worden in het begin van de mix van harte welkom geheten door Ruben en vanaf dat moment gaat het ook total los op het schijfje. De ene track na de andere schiet om je oren met een flinke variatie aan verschillende nummers en klanken. Zo kunnen we na alle drukte in de mix heel even genieten van enkel wat stevige beats in ‘93 Million Miles’ van Deviance die nog geen anderhalve minuut later word weggemixt door ‘Riverside’ van Sidney Samson. Zoals je misschien nu wel door hebt gaat het in een hoogtempo voorbij. In de mix zitten een aantal exclusieve remixen van onder andere Laidback Luke, Crookers, Sydney Samson, The Opposites en Lange Frans. Als je een aantal hoogtepunten van deze mix moet noemen zijn dat zeker '93 Million Miles', juist vanwege die rustige break zoals hierboven benoemd. Ook 'Show me Love' in de Afrojack Short Remix blijft gewoon lekker om te horen, al is het dan een oud nummer. 'Aye' in de Partysquad Remix doet het zelf al erg goed, maar ook in de remix is het een heerlijk nummer. De track van Lange Frans mogen we zeker niet vergeten. ‘Naar de klote’ kijkt op een speciale manier terug naar het auto-ongeluk wat het duo heeft gehad. Gewoon om even te laten zien dat de heren niet zomaar opgeven!

Laten we meteen even eerlijk zijn, als je The Partysquad commerciële troep vind, moet je zeker niet naar deze cd luisteren. Hou je van een beetje lekkere goed behapbare dancemuziek met een beat dan is dit een must have om in je kast te hebben staan. Het is een kleurrijke mix vol met verrassing die je elke keer weer op een ander spoor brengen. Juist voor die mensen is deze cd wel vier sterren waard. Maar de luisteraars die commerciële remixen compleet bagger vinden is dit niet eens één ster
waard. Even uit het oogpunt gekeken van een luisteraar die hier wel van houdt kun je het volgende concluderen: lekker beukende beats, leuke remixen en samples en non-stop mix waarbij je niet stil kunt blijven zitten. Zeker 4 sterren waard!

Tracklist
1. The Partysquad Ft. Mb - Fast Life
2. Busy P (Crookers Remix) / Opposites - To Protect & Entertain / Los In Die Bitch