Boek: Doreen Virtue - Gesprekken met Engelen

Gesprekken met EngelenGesprekken met engelen is een klein handzaam naslagwerkje, met daarin vele tips van de engelen zoals ze zijn doorgegeven aan de schrijfster Doreen Virtue. Een handige index zorgt ervoor dat je eenvoudig en snel de gewenste pagina kunt openen, en de informatie hierin tot je kunt nemen. Ook het openslaan van het boek op een willekeurige pagina zal je een gewild bericht geven aldus het voorwoord van de Engelen.

In de inleiding vertelt Doreen Virtue hoe zij heeft leren luisteren naar de engelen, en hoe ze dat ook anderen aanleert. Door te "channelen" met de Engelen heeft ze dit boek geschreven, en met slechts minimale wijzigingen van enkele oude of archaïsche uitdrukkingen is het boek uitgegeven. Het eerste deel bevat genezende boodschappen, en het tweede deel gaat over het leren communiceren met Engelen.

Doreen Virtue is in Amerika bekend als een vaak gezien gaste bij de populaire talkshow van Oprah Winfrey. Of ze net als dr Phil een eigen show gaat krijgen, is niet bekend. Naast schrijfster van o.a. columns in een vijftien-tal bladen is ze ook een spiritueel psycholoog.

Doreen Virtue

Terwijl in Nederland het geloof steeds minder kracht lijkt te hebben, blijft het conservatieve Amerika behoorlijk gelovig. Vooral ook het publiek bij Oprah, waar ze de Heer nog altijd danken, en allen tesamen Amen zeggen in de kerk op zondag. De gesprekken met Engelen zijn in deze trant gevoerd, en dat is zeer duidelijk te merken. De vertaling in het Nederlands maakt niet dat het wat minder aanwezig is. Voor de niet (streng) gelovigen onder ons, zullen de boodschappen dan ook te zeer doorspekt zijn met de religie. De engelen zouden dan een iets ander taalgebruik moeten gaan gebruiken om het algemeen publiek hier ook aan te spreken. De inhoud van de boodschappen zelf is in principe van het type "feel good" en door het veelvuldig lezen kun je ze als een soort zelfhypnose tot je nemen. Ben je spiritueel, godsdienstig en sta je open voor Engelenpraat, dan is het prima literatuur. Voor de overige mensen waarschijnlijk niet...

Uitgever: De Boekerij ISBN: 90-225-4455-9 Pagina's: 288