CD en Boek: Robbie Williams

"Feel - Robbie Williams" is geen biografie, zoals enkele tijdschriften schreven. Het is eigenlijk een soort documentaire of real life soap op papier, waarin Robbies leven twee jaar lang onder de loep genomen wordt. Chris Heath volgde Robbie twee jaar lang (van zomer 2002 tot zomer 2004), bestudeerde hem, had gesprekken met hem en schreef dit vervolgens op in dit boek.

Het boek bestaat voornamelijk uit gesprekken. Gesprekken die Robbie had met zichzelf, met zijn vrienden, met familie en met zijn bodyguards over van alles en nog wat; zijn verleden, herinneringen, voetbal, meningen, anekdotes en drugs. Geen diepte-interviews en geen schokkende onthullingen. Gewoon Robbie die Robbie is. Robbie die zich verveelt in de hotelkamer, Robbie in de studio, Robbie in een vrolijke bui, Robbie in een vervelende bui, een scheten latende Robbie en ga zo maar door. Ik vind het een geweldig leuk boek. Het laat duidelijk zien hoe het leven van een popster is en je krijgt een beetje inzicht in de man Robbie Williams. Rob zijn leven is eigenlijk heel saai. Hij kan alles kopen en krijgen wat hij wil, maar toch zie je in het boek een man die alles behalve echt gelukkig is.

Ik vind het heel dapper dat Robbie Williams zich twee jaar lang op deze manier heeft laten volgen. De vraag is natuurlijk in hoeverre er delen tekst geschrapt zijn die het daglicht niet konden verdragen. Het boek leest heerlijk weg en is een absolute aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in het leven van een popster of het leven van Robbie Williams. Het is een boek dat je op sommige momenten laat lachen, ontroerd en dan weer ongerust maakt. Want wat duidelijk wordt uit dit boek is dat Robbie Williams niet voor niets aan de anti-depressiva zit. Aan de buitenkant lijkt hij de altijd vrolijke entertainer, maar binnenin zit een doodongelukkig vogeltje dat opgesloten is in een gouden kooitje.