Game Review: Medal of Honor: Allied Assault
Windows XP/ME/2000/98/95
450 MHz Intel Pentium- of 500 MHz AMD Athlon-processor
128 MB RAM
8x CD/DVD-ROM drive
1,2 GB vrije ruimte op je harde schijf + ruimte voor save-games, Windows swapfile en DirectX 8.0
16 MB DirectX 8.0 compatible video card with OpenGL support
DirectX 8.0 compatible sound card
Om het spel een beetje speelbaar te houden wordt echter aangeraden om toch zeker 700 Mhz of snellere Pentium III danwel AMD Athlon processor te gebruiken met een 32 MB DirectX 8.0 compatible video card met OpenGL support.
Je moet natuurlijk wel snel kunnen reageren en vol in de rondte kunnen blazen, toch?
De graphics van het spel zijn werkelijk fenomenaal. Het spel is gebaseerd op de Quake III-engine en doet je, mede door het gebruik aan de engine, al snel denken aan 'Return to Castle Wolfenstein', je merkt echter al snel dat MoH:AA net een stapje beter is dan RTCW.
Door de gebruikte engine weet je dat de grafische mogelijkheden zeer behoorlijk zullen zijn. De omgeving ziet er dan ook levensecht uit; Omaha Beach, het kapotgeschoten Franse stadje, allemaal zijn ze even mooi. Maar ook de bewegingen van de karakters, zowel vijand als 'own troops' zien er goed uit. (Nadat mijn medic zelf geraakt was, begon hij echt te strompelen en ging hij telkens zitten als ik even stil stond.) Er zijn 22 verschillende soorten vijanden, van Wehrmacht tot Gestapo-officieren, van hondenwacht tot Kradschützen Motorfietsers. Ook dat feit maakt het spel tot een lust voor het oog.
Kortom, wat de graphics betreft kun je volstaan met de woorden: uitstekend en realistisch.
Het geluid dan... ook daar past het woord realistisch. De geluiden van de wapens zijn goed nagebootst. Het bestormen van Omaha Beach met je boxen vol aan geeft zeker een extra dimensie aan het spel. Verder zit er goeie muziek bij, die de sfeer voor het spel mooi weet te zetten. Weliswaar is de spanningsopbouw door de muziek bij een aantal missies RTCW bijna niet te overtreffen, MoH:AA komt in de buurt!
Qua speelbaarheid kan je kort zijn: het is allemaal niet moeilijk te besturen, het is allemaal vrij logisch en duidelijk. Het kompas linksboven in de hoek wijst je altijd de weg naar je target, verder wordt duidelijk je health en resterende kogels aangegeven. Niks op af te dingen!