Verontwaardigde topman vindt Fyra veilig
De Fyra is veilig. Dat beklemtoonde de verontwaardigde topman Maurizio Manfellotto van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda dinsdagmiddag tijdens het rondetafelgesprek in de Tweede Kamer over het debacle met het hogesnelheidsmaterieel V250.
Manfellotto sprak van 'onweerlegbare zaken'. Hij verwees daarbij naar de instanties die de trein hebben goedgekeurd en toegelaten tot het spoor. "De trein is veilig en niet omdat ik het zeg, maar dat blijkt uit het proces van certificering." Manfellotto gaf opnieuw de sneeuw de schuld van de problemen met de Fyra. De NS had maatregelen moeten treffen om de problemen te voorkomen, stelde hij.
De topman van AnsaldoBreda zei verder verontwaardigd te zijn over 'alle foute beweringen die ik heb gehoord en gelezen'. Die getuigen volgens hem van een gebrek aan respect jegens alle technici die jarenlang hebben gewerkt aan de trein. Het doel van de hoorzitting is verder om 'goede oplossingen' te vinden voor de korte en langere termijn, aldus Manfellotto.
De Italiaan kreeg vervolgens de wind van voren van de Tweede Kamer en enkele Belgische politici die ook aanwezig waren bij het gesprek. "Vindt u uw eigen verhaal geloofwaardig?", vroeg Duco Hoogland (PvdA). Betty de Boer (VVD) vroeg of Manfellotto of hij zelf in een trein durft te stappen die zoveel gebreken heeft. SP'er Farshad Bashir hekelde de slachtofferrol die de Italiaan inneemt. "De werkelijke slachtoffers zijn de belastingbetalers in Nederland en België."
Maar ja, wij van wc-eend...
Met excuses aan de makers van dat spul voor de associatie met deze lamlul.
Volgens mij waren er niet alleen problemen met de veiligheid, maar is het hele balletje aan het rollen gegaan omdat er continu storingen en andere mankementen optraden waardoor dat ding überhaupt niet eens kon rijden. Ze hebben kans op kans gekregen om de problemen te fixen, en hebben dat nagelaten. En dan gaat ie nu huilie huilie doen. Jaaaaa, alsof we daar in trappen.
Dit is voor de schijn.
Uiteindelijk gaat de belastingbetaler hiervoor opdraaien.
Zoals altijd.
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
Hij probeert natuurlijk alles omdat z'n bedrijf op het punt van een faillissement staat...
En had de NS niet een bedank brief geschreven? En hadden ze niet een bedenk tijd?
Of die trein nu wel of niet goed is de Italianen staat er beter voor.
Maar ja, zelf nooit schuld zijn en met vingertjes wijzen zit in de menselijke cultuur....
Daarom rijden er in het noorden geen Fiats rond, maar Volvo's en Subaru's.
De NS is zeker niet onschuldig, maar de sneeuw de schuld geven vind ik wel erg grappig: daar moet zo'n trein tegen kunnen.
De boemeltjes van 20 jaar geleden konden dat ook prima met 130km/u+
Dat gebruikt hij zelfs als voorbeeld.
1 vraag aan die man, waar is het laatste, Deense, treinstel gebleven ?
Wel betaald, maar nooit ontvangen.
Daarbij staat die bende ook gewoon stil, zowel in Denemarken als Libië waar dat laatste treintje staat op een stukje spoor wat nergens heen gaat.
Voorbode voor dat bedrijf.
Zeg maar dag 180 miljoen euro.... En daar gaat nog heel wat bij komen.
Schat totaal de kosten op 3 miljard, het bedrag wat ze bij JSF hebben weggehaald. Nu die laatste ook nog en in betere dingen steken.
Maar eerst verkiezingen en opruiming in dit land.
Dit kan zo niet doorgaan.
Het is een dansje, nog een paar gesprekken en er wordt toegegeven.
ze maken toch ook treinen voor noorwegen? waarom is dan dat kleine beetje sneeuw een probleem hier??
Ergo: Ze zeggen niet dat de trein veilig is, ze zeggen alleen dat ze geen reden gezien hebben waarom de trein niet voldoet aan geldende regelgeving.
De bouwer blijft hoe dan ook ten allen tijde eind verantwoordelijk. Zelfs met een gecertificeerd apparaat.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken