EA's forumgebruikers krijgen ban van games

Electronic Arts kwam begin dit jaar slecht in het nieuws na het bannen van een forumgebruiker. Deze gebruiker bleek door de ban ook geen toegang meer te hebben tot zijn legale games op de EA-account. EA heeft dit toen opgelost en aangegeven dat dit nooit meer zou gebeuren en dat het ongelukje door een glitch kwam.

Zoals je al kan raden, het is weer gebeurd. Drie forumgebruikers zijn geband door EA op het forum en kunnen daardoor hun spellen niet meer spelen. De drie gebruikers zijn voor verschillende redenen geband, zo is één iemand geband omdat hij het in een topic over 'Teabagging' had. De tweede gebruiker is geband omdat hij het woord 'e-peen' had gebruikt. Het erge was, hij was niet eens de eerste gebruiker in het topic die het woord gebruikte. Hij kreeg een ban voor 72 uur maar kreeg later een mailtje dat de ban voor altijd zou zijn.

De derde gebruiker kreeg een ban aan zijn broek omdat hij linkte naar zijn eigen website. Op deze website biedt de gebruiker hulp aan met het instellen van internetverbindingen. Het vervelende aan dit verhaal is dat de gebruiker zijn website al vaker gebruikt wordt op de forums maar ook in de officiële FAQ van EA staat, op de website van EA.

Alledrie de gebruikers hebben al contact gezocht met Electronic Arts maar krijgen niks anders dan kille reacties dat ze pech hebben en dat het hard is. Een aantal websites hebben al contact gezocht met Electronic Arts aangezien ze zelf al eerder hebben aangegeven dat dit niet de bedoeling is, zoals onderstaande, eerdere quotes ook aangeven.

EA in 2008:

“Posting in EA Forums is enabled by an EA Nucleus account — but access to the forums and access to the games are separate. Players who have been banned from EA Forums are not automatically banned from online access to their other EA games. Players can be banned if they breach the Terms of Service or Code of Conduct in a forum, game or service. Each forum, game and service is managed independently by customer support representatives responsible for that specific forum, game or service.”

EA eerder dit jaar:

“Unfortunately, there was an error in the system that accidentally suspended your entire EA account. Immediately upon learning of the glitch, we have restored the entire account and apologize for the inconvenience this may have caused while accessing other areas of the EA service.”

en


“As noted last week, we have identified an error in our system which can suspend a user’s entire account when our terms of use policy has been violated. We are working to fix this and expect to have the issue resolved by the end of this week. Again, we apologize for the inconvenience – it is not our policy to prevent customers from playing a single-player game. Any registered player who feels they have been banned inappropriately is urged to contact EA Customer Service.”