De lineaire (J)RPG

Wat is een JRPG? Tegenstanders van het genre zullen zeggen dat het een matig genre is, waar de verhalen altijd cliché zijn en de gameplay overdreven veel grinden is. Zoals de meeste MMO's dus. Nu heeft een slimme developer een game gemaakt waarin dit concept te kijk staat. In de game moet je naar links en naar rechts lopen. Klik hier om een poging te wagen.

Je moet dus een lineair verhaal lezen, waar je scrollt door je personage te verplaatsen. Maar verplaatsen kost health points dus moet je soms terug. Zo zal je uiteindelijk redelijk wat levellen voordat je het einde haalt. Lees pas verder als je de game gespeeld hebt. Gedaan? Mooi. Sommige zeggen dat het interessant is om te zien dat je de meest efficiënte manier zoekt om te grinden voordat je verder kan spelen, zodat je zeker door kan. Anderen merken op dat het interessant is dat je je focust op een van de twee delen, dus dat je het verhaal waarschijnlijk niet helemaal goed meekrijgt. Wat denken jullie? Is dit toepasselijk op RPG's?