Meer duidelijkheid over tour-mode en art-style van Rock Band

Zoals de intro-trailer al aangaf zul je de weg op gaan in Rock Band. Je zult in de tour-mode beginnen in de 'hometown' die je aan kunt geven in de Character Creator. Als je voldoende hebt gespeeld, krijg je een busje waarmee je naar buursteden kunt rijden. Als je in die steden een fanbase op hebt weten te bouwen, krijg je een tourbus waarmee je de steden op hetzelfde continent aan kunt doen. Uiteindelijk zul je een vliegtuig krijgen, waarmee je de hele wereld kunt bezoeken.

Er zullen zeventien steden met in totaal 41 zalen zijn om je muzikale talent (of gebrek er aan) ten toon te spreiden. In eerste instantie wilde men echte zalen kopiëren in de game, maar ze kwamen er achter dat hierdoor de verschillende locaties te veel op elkaar gingen lijken. In plaats daarvan ging men op zoek naar kenmerkende elementen van de podia en extrapoleerden de designers dat naar de virtuele rock-arena's. Zo is de Bay City Theater in San Fransisco gebaseerd op The Fillmore. Omdat pracht van de zaal in The Fillmore niet genoeg tot z'n recht zou komen in de game, besloot men om Bay City Theater te baseren op de psychedelische posters die in de hallen van The Fillmore hangen.

De algehele art-style van de game is gebaseerd op de '70s-rock. Zo is het camera-werk in de game gebaseerd op de vroege videoclips van rock-songs. Dat waren opnames van verschillende concerten, waarvan de tofste stukjes aan elkaar geknipt waren.
Hierdoor is continuïteit van onderschikt belang geraakt, waardoor de beelden op het scherm gewoon tof zijn, zonder rekening te moeten houden met logica of natuurwetten. Je kan bijvoorbeeld een shot hebben van de zanger die back-to-back staat met de bassist, en een cut later diezelfde bassist bovenop de versterker zien staan.
Het gevoel van rock-video's komt ook terug in de camera-interactie. De virtuele bandleden zullen in de camera kijken, rock-moves uitvoeren en zelfs de camera schoppen of een kopstoot geven.

De podia, het publiek en de belichting zijn ook allemaal gebaseerd op de 70s, toen er nog geen laptops gebruikt werden voor rockshows. Dit gaf het geheel een authentieker gevoel.
Ook zullen de podia-attributen minder over-the-top zijn, maar dichter bij de werkelijkheid staan. Er zullen geen gigantische animatronics zoals in Guitar Hero voorkomen, maar wel lichtshows, pyrotechnics en videowalls. Alle apparatuur zal ook een authentieker gevoel hebben. Alles is gebaseerd op echte apparatuur en één versterker in Rock Band heeft net zoveel polygonen als een karakter uit Guitar Hero.

Een voorproefje van enkele zalen die je zult bezoeken: