Ruimteproblemen voor Project Gotham Racing 4

Het ontwikkelteam achter Project Gotham Racing 4 is druk bezig met het afronden van hun game, zodat deze op 4 september in de winkels kan liggen. Er is echter een kink in de kabel gekomen, en die kink zit hem in de 7GB aan ruimte die het team op de retail-disc heeft.

De game zou oorspronkelijk verschillende steden op verschillende tijden van de dag gaan presenteren aan de gamer, maar dat gaat nu niet meer door om ruimte te besparen. Om de game in daglicht te tonen is een andere texture-set nodig dan 's nachts, en die dubbele textures zorgen ervoor dat de game niet binnen de 7GB-limiet van X360-DVDs kan blijven.
Om hier om heen te werken, heeft het team besloten elke stad op slechts één moment van de dag te tonen, maar wel met verschillende weer-settings. Zo zul je in een storm, een sneeuwstorm, regen en natuurlijk de zonneschijn kunnen racen.

You won't see different times of day per city because this involves recreating all the textures again (one for day and one for night). Whilst this wasn't a problem for our dev team, it was a problem fitting all this data onto a single DVD.